"Не може с пари на данъкоплатеца да изкупиш неработещи съоръжения – едни железа"
Марта Георгиева: Вариантът е "Витоша ски" да премахне съоръженията в планината като опасни
Приватизаторът трябва да бъде изгонен от планината, смята общинският съветник от ПП-ДБ-"Спаси София"
От "Витоша ски" още не са се отказали от опорките, които повтарят през годините, че им пречи законодателната рамка и Планът за управление на Витоша. Този въпрос още през 2021 г. публично беше решен. На среща на всички институции беше решено, че няма пречка за пускането на лифтовете от законодателен характер.
Това коментира общинският съветник от ПП-ДБ в СОС Марта Георгиева в интервю пред БНР.
Частният собственик не би могъл да дерибейства в планината, ако нямаше забатачване на администрацията, коментира Марта Георгиева в предаването "Хоризонт до обед" и изтъкна:
"Витоша ски" доказаха, че не могат няколко лифта да управляват, а пък имат по-големи амбиции за ски зоната."
Според Георгиева един от възможните изходи е да се разтрогне приватизационният договор, а друг вариант е да се задължи собственикът да демонтира съоръженията като опасни или да ги ремонтира. Вече не е вариант общината да изкупи съоръженията, категорична е тя.
"Не може с пари на данъкоплатеца да изкупиш неработещи съоръжения – едни железа, да ги премахнеш пак със средства на данъкоплатеца и евентуално със средства на данъкоплатеца да построиш нови", аргументира се общинската съветничка.
Приватизаторът трябва да бъде изгонен от планината, смята Георгиева. Според нея съоръженията могат да бъдат изградени отново от общината и да се превърнат в част от градския транспорт.
"Предишният кмет Йорданка Фандъкова, с много натиск, издаде заповед собственикът да ремонтира Княжевския и Драгалевския лифт. И "Витоша ски" обжалва заповедта за Княжевския лифт. За мен това е показателно, че те нямат място там и дано наистина има вариант на партньорство", коментира Георгиева.
Марта Георгиева и колегите ѝ от ПП-ДБ в Столичния общински съвет са внесли предложение, вече минало на транспортна комисия, да се удължи маршрутът на автобус 63 и да стига до подножието на Алеко, където има условия за обръщане:
"700-800 метра. Там си има т-нар. ухо. Може да се прави обратен завой. Това е нещо много логично. Не очаквам да има съпротива. Предложението вече мина през транспортната комисия и беше допълнено с по-често придвижване на автобус 63 до Златните мостове."
Очаква се в четвъртък на сесията на СОС предложението да бъде подкрепено и от другите групи. По думите ѝ, подобно решение трябва да стане факт, а "не да остане само на хартия, за замазване на очите".
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.