Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. 

"През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на учениците, спазване на правилата, нарастващата агресия и неприятни случки, които се случват с децата и това много вреди на резултатите и доброто качество на образованието. Като цяло нормативната база не се променя, отношението на политиците също липсва. И въпреки, че съществуват ученици с много добри резултати и училища с добри традиции, е много важно да се изгради добро възпитание", коментира Петров. 

По думите му когато има ученици с недотам добро семейно възпитание, тогава нещата са много трудни за училищните ръководства и учителите, защото те нямат никакви инструменти и никакво партниране от страна на родителите и институциите. Според Петров причината е, че цари политичиски страх. 

"Ако се приемат малко по рестриктивни мерки с необходимите наказания, нещата няма да се случат. Трябва да търсим промяна на това статукво, иначе образованието няма да се промени. Колкото и да строим кабинети и да влагаме изкуствен интелект, ако я няма мотивацията на ученика, ще е много трудно, защото знанието е следствие на упорит труд, а не на забавление, както си мислят голяма част от родителите", смята синдикалният лидер.

От Синдикат "Образование" предлагат родителите на учениците да имат отговорност и задължение да партнират на училищните власти и да посещават училищната институция при регламентирани и нерегламентирани повиквания. При нарушение на това, да се налага финансова санкция от 500 лева.

Според Юлиан Петров трябва да има принципно решение в тази посока и тогава ще може да се постигне нещо. "Дали ще са 50 или 5 000 лева, ние ще намерим българския вариант, но такива санкции има и в Европа. Когато родителят не посети училищните власти, той е глобяван. Така ще се осигури комуникация между учителя и родителя", посочи той. 

По думите му учителят сам не може да се справи. Родителят трябва да си влезе в ролята и да бъде отговорен. Петров подчерта, че учениците, които не са в унисон с училищните правила, нарушават правата на останалите деца, като така им пречат да получат по-качествено образование. 

"Целта е всички ученици да получат поне някакво възпитание, за да станат нормални граждани. Защото, ако нямат възпитание,  дори да имат много знания, това ще им попречи да се развият", подчерта Петров. 

Чуйте още в звуковия файл.

Още от Ден след ден