Казват, че танцът е език преди словото и език отвъд словото. Защото там, където думите не стигат, скритото издава екстаза на движенията. Порив, освобождение, успокоение – от древността до наши дни по земната шир човекът изразява чрез танца на тялото си една..
Моят избор днес е албум на група, която по инерция определям за себе си като „любима“. Замисляйки се дали това наистина е така, коректността налага да кажа, че не всичко, създадено от формацията „Mr.Mister” слагам наравно, горе на пиедестала. Но със..
В странстването между барок и рок ви срещаме с двама музиканти, наричани „световно чудо”. Холандецът Ерик Босграаф , един от най-виртуозните и дръзки блокфлейтисти на нашето време, и англичанинът Джейкъб Колиър – великолепен певец и..
Днес звучат гласовете на лютня и китара, вплетени във времето между барок и рок. Няма да е пресилено, ако наречем тези два инструмента емблематични: лютнята – за културата на ранния барок и още по-назад, в епохата на Ренесанса, а китарата – абсолютен,..
Темата на странстването ни между барок и рок условно можем да наречем„музика за двама“. Много и с богати нюанси са конфигурациите в тази посока. „Преброено“ на латински двамата са „дуо“, на италиански – „дуето“. Можем да добавим и нюанси: „разговор“,..
В часа преди полунощ имаме удоволствието да навлезем в магичния свят на ударните. Два камъка, дърво върху дърво, удар с длан по опъната кожа, звън по чаша или още по-култивирано: всякакви барабани, тимпани, камбани, триъгълник, вибрафон или маримба – с..
Съчетаваме копненията на Шака Кан, Васил Найденов, формацията „Тото“ и необузданите рок-джаз-нео-суинг автомобилни мечти на Томас Долби (Thomas Dolby)… с чувствената лежерност на бароковите любовни въжделения в творби на Клаудио Монтеверди (Claudio..
Темата ни днес е „Лудостта“. Музиката също има своята си лудост, известна е с кодираното име Follia. Танцовата фолия си е фолия и на немски, и на италиански, и на френски и испански, най-вече – на португалски, което идва да покаже, че лудостта (особено..
Пресечните точки между барок и рок днес обобщаваме с понятието „Алегро“. По бароковата терминология това е живо темпо, весело, бодро и радостно – все значения, запазени и до наши дни, няколко столетия по-късно. Нищо чудно, че светската музика налага..
„В почит на…“ – използваме за днешната ни тема заглавие, което срещаме при английския композитор Хенри Пърсел (Henry Purcell). Продължаваме за пореден път да откриваме неизброимите контрапункти между барока и рока. „Вариации по…“, „Фантазии върху…“,..
От 10 до 15 декември ще се проведе Софийския международен литературен фестивал в НДК. Дария Карапеткова , координатор на събитието, запознава..
В рубриката "Темите на деня" екипът ни имаше удоволствието да разговаря с Теодора Нишков, известна още като Принц Датски, и доц. д-р Александър Нишков,..
Нобеловият лауреат за литература Юн Фосе пише първата си пиеса "Някой ще дойде" през 1992 година. В края на 90-те пиесите на норвежкия писател започват да..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg