В странстването между барок и рок ви срещаме с двама музиканти, наричани „световно чудо”. Холандецът Ерик Босграаф, един от най-виртуозните и дръзки блокфлейтисти на нашето време, и англичанинът Джейкъб Колиър – великолепен певец и мултиинструменталист с феноменални умения в хай-тек музикалните системи и модерния, непознат за мнозина софтуер.
Без да сме търсили преднамерена близост между двамата артисти, тя съществува и всеки, който е присъствал на изявите им на сцената, е покорен от съвършеното им изкуство. Ерик е постоянен и верен участник във фестивала „Изкуството на Барока”, стар познайник и любимец на софийската публика. А първата среща „на живо” с Джейкъб у нас бе в Южния парк в София през юли 2019 година, месец преди рождения ден на музиканта: 2 август.
За Босграаф блокфлейтата е безкраен източник на вдъхновение. С нея (и не само с нея, свири още на обой и шалюмо) той импровизира, партнира си с артисти в други сфери на изкуството – кино, театър, танц. Репертоарът му обхваща музика от Средновековието до утрешния ден. В предаването звучат малко познати творби от барокови композитори, родени и живели в Нидерландската република около 1700 г.
Джейкъб Колиър започва да свири на цигулка на четири години, на седем вече прави аранжименти, като ползва компютърни програми за музика. От малък сам помества свои изпълнения в интернет. С няколко пиеси надникваме в неговите албуми – висша наслада за всеки, който е готов да загърби условностите, предразсъдъците, дори натрупаното знание, и да се отдаде на безмерната фантазия на Колиър, която отдавна е изпреварила съвремието ни.
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на..
В рубриката "Темата на деня" бе повдигнат въпрос от изключителна важност: как можем ефективно да използваме изкуствения интелект (ИИ) в обучението по..
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg