Пресечните точки между барок и рок днес обобщаваме с понятието „Алегро“.
По бароковата терминология това е живо темпо, весело, бодро и радостно – все значения, запазени и до наши дни, няколко столетия по-късно. Нищо чудно, че светската музика налага забързаното, активно темпо: акустичните условия на една дворцова бална зала (или салон за музика, кафене, открито пространство) позволявали на композиторите възможността да ускорят темпото заради по-оскъдния резонанс (сравнен с акустичните особености на църковния храм). Но нека не пренебрегваме и характера, настроението – още от тогава, неделимо свързани с движението на музиката. С лекота можем да откроим и още паралели в практиката на барока и рока, по отношение на популярните бързи танци и изявата на виртуозност, зашеметителната техническа подвижност на пръстите или гласа – съществена подробност, която носи вкус на благородна състезателност, добре изразена в бързите темпа. И можем да припомним, че надпреварата по музикална скорост далеч не е приоритет на нашето съвремие…
На вниманието Ви предлагаме музика от Антонио Вивалди, Йохан Себастиан Бах, Джордж Дюк, Майкъл Камило, Стийв Морс и изпълнения на Чечилия Бартоли, Роберт Левин, Михаел Берингер, ансамбъл „Ил джардино армонико“ с диригент Джовани Антонини, „Бах колегиум Щутгарт“ с диригент Хелмут Рилинг, формациите „Чейс“, „Щурците“, „Тото“, „Дрегс“. Добре дошли сте.
вторник, 28 май, от 23 часа
В Страстната седмица маестро Григор Паликаров ще отведе публиката с "Немски реквием" от Йоханес Брамс към върховно съпреживяване на Тайната вечеря, в която Христос отправя посланието си за всемирна любов и предсказва смъртта си. Концертът е връхната точка на 24-тия Великденски музикален фестивал в морската ни столица. Григор Паликаров каза в..
16 април Свири Германският симфоничен оркестър, Берлин с диригент Стефан Денев. 3.00 часа – Пол Дюка (1865-1935), Симфонично скерцо "Чиракът магьосник". 3.13 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Концерт за пиано № 2 в до минор, оп. 18. Солист: Николай Лугански (пиано). 3.48 часа – Сергей Рахманинов (1873-1943), Етюд-картина, оп. 39 № 8. Изпълнява..
Басистът Даниеле Феббо носи джаза в душата си, въпреки че не би се ограничил в стиловете и експериментите с тях. Първият му досег с музиката е случаен и на шега, но се превръща в любов за цял живот. Тази му любов го води до двете му музикални образования – това в Италиански колеж в Рим и това – в Националната музикална академия в София. Неговият основен..
Въпреки, че не живее в България, не лишава българската сцена от своята музика. Jullzie е автор на песни, продуцент и певица в поп, джаз и електронен стил, докосващ със своята искреност и актуален звук. Това обаче, не ограничава нейните интереси и стилове в музиката, които са широко скроени. През последните месеци Jullzie привлече вниманието на..
"Ние сме заедно в това. И ще преминем през него. Докато стоим заедно!" , е простото, но силно верую, което музикантите от "Елейн" (Eleine) следват при записите на актуалния си студиен албум We Shall Remain, сътворен от прекрасни разрушителни сили. Шведската дарк симфоник метъл сензация "Елейн" (Eleine) най-сетне пристига у нас за хедлайн..
"Власт и страст. Дворцовите драми в българската история" е новата книга на проф. Пламен Павлов. В "Артефир" популярният български историк,..
"Когато вражеските самолети се появят, политиците ще се крият по мазетата, а летците ще поемат своя кръст", казва съвсем съзнателно по повод войната между..
"Последна стъпка" е най-новото заглавие в репертоара на Народния театър. Премиерните дати са на 16 и 17 април от 19.00 часа на Камерна сцена . Сценичната..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg