Заплетен, комплексен, с голяма доза извършено престъпление за нелегален трафик на стока или хора, така Димитър Ставрев от списание "Криле" коментира случая с прелетелия цяла Източна Европа малък самолет, кацнал край Търговище.
Според него това не е любителски полет, защото профилът му показва, че е създадена много стройна организация на полета, от много подготвен пилот с междинни кацания за зареждане и нощно летене. "Рискът за междинни кацания за зареждане, да лети през нощта, да каца и да излита от недействащи летища, без РВД, без радарно поле, без електротехническа система говори, че рискът е много голям и струва голямо заплащане", коментира военният журналист.
Самолетът е летял много ниско между 100 и 500 метра над терена и с ниска скорост. Това е причината, той да бъде само следен от изтребителите на държавите. В тази ситуацията технически прихватът е много труден. Втората причина да не бъде приземен е военно – политическа, допълни експертът. "Въпросът е как пилот на изтребител да прецени дали една цел е ренегат или не", обясни експертът.
Според Димитър Ставрев самолетът е 6- местен самолет и може да носи 500 кг взрив. "Всеки може да се сети какво може да се случи с това количество. Да не говорим, че самолетът е минал близко почти в забранената над атомната ни централа зона за полети".
Липсата на координация между МО и МВР е причината самолетът да не бъде задържан във Видин, където е заредил. "България има сериозен проблем с радарното поле, под 3 000 метра такова не съществува. Не случайно в началото никой не знаеше къде е кацнал самолетът", коментира той.
Машината е 60- годишна, но няма нов и стар самолет. Има добре поддържана и зле поддържана машина. Самолетът е в много добро състояние. Според литовските сайтове той е бил обявен за продажба и продаден през последната седмица. Продавачът е Брониниус Заронскис, а купувачите били хора, които са говорили лош руски език, разказа Ставрев и заключи, че всичко говори, че самолетът е пренасял нелегално или важен товар или важен човек. По думите му подобен полет не може да бъде разузнавателен, защото в машината липсва необходимото оборудване.
Той заяви, че липсата на летателен план не е нарушение, нарушението е, че не е минал летище, на което има граничен контрол.
Какъв летен туристически сезон изпращаме и колко гости от България и чужбина посрещнахме? Питаме в програма "Ден след ден" - проф. Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма. В Световния ден на туризма, 27 септември, Драганов подчерта, че изпращаме много добър сезон, може би, това е най-добрият сезон за последните няколко години...
Скопие създаваше псевдопроблеми негативен отенък, които да отвличат вниманието от истинските проблеми пред членството в ЕС. Тъкъв беше и измисленият проблем с непоставянето на знамето им при неофициалната среща на президентните на двете страни. Целта на този маньовър беше да се покаже, че България е страната, която саботира диалога и пречи на..
"Това беше изключителна от гледна точка на предизвикателствата година. В нашия край, слава на Бога, нямаше градушки и други природни бедствия, но пък за сметка на това горещините бяха страшни". Такава равносметка прави Георги Джингаров, лозар и винопроизводител от Брестовица. По думите му, ако нашите предци са наричали част от дните през юли..
Костадин Димитров не отговори дали ще остане кмет на Пловдив след парламентарните избори на 27 октомври. Той е включен на второ място в листата на ГЕРБ - СДС за Пловдив град след лидера Бойко Борисов. В интервю за Радио Пловдив Костадин Димитров обясни решението си така: "Нямах колебания дали да се включа в листата, защото за 10 месеца имах много..
Предизборната кампания трябва да бъде по същество. Ние нямаме предизборна програма, а програма за управление, която представяме по време на предизборната кампания, заяви в програма "Точно днес" третият в листата на ГЕРБ-СДС за предстоящия парламентарен вот и депутат в 50-то Народно събрание Георги Георгиев. По думите му още на предишните..