БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври.
В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. "Дошло е време за промяна в железопътния транспорти най-после трябва да бъде направена смела крачка. Към момента работим по вариант разделянето на железопътната мрежа да е на три лота. Това са София - Пловдив - Бургас, София - Горна Оряховица - Варна и цялата останала част", казва Стоянова в интервю, публикувано на сайта на МТ.
Решението от 30 октомври променя решение от месец март на редовното правителство за провеждане на конкурс на база пазарен анализ, което води до промяна на политиката, коментира пред Радио Пловдив синдикалистът Петър Бунев. Имаме такъв анализ, който казва, че за България като малък пазар не е подходящо пътническите превози да се разделят на лотове, обясни той.
От синдикатите са научили от медиите за намерението на министър Стоянова да раздели железниците на три лота. Според Бунев в момента от една страна се удължава с една година по спешност дейността на БДЖ, а от друга - железниците се делят на лотове. "Това са дългосрочни политики и договори за по 15 години и да се вземат без обсъждане не е нормално. Лови се риба в мътна вода", коментира той.
Позицията на Синдиката на железничарите към КНСБ е, че ако бъдат разделени пътническите превози на лотове, услугата ще стане още по- неефективна. БДЖ беше и тази година достатъчно оплюта, но подвижният състав няма да бъде увеличен. Как ще разделим влаковете на трима превозвачи – това води до 20% по- неефективни превозвачи, заяви той и добави, че всеки може да дойде и да вози, защото пазарът е либерализиран, но никой не идва, защото не разполага с влакове и персонал.
Пътническите вагони са много скъпи съоръжения и затова частните превозвачи искат да вземат тези на БДЖ, както и кадрите на компанията, категоричен е Петър Бунев. Друг проблем е, че има печеливши и непечеливши линии, като вторите частен жп превозвач няма да вземе.
Ако областен управител или кмет се оплаче на министъра от БДЖ, влаковете веднага се възстановяват. Ако превозвачът е частен, няма да възстанови подвижният състав, защото ще е на загуба, коментира той.
Мнението му е, че истинска конкуренция в пътническите жп превози ще има тогава, когато по един и същ маршрут се движат влаковете на няколко фирми, а не когато маршрутите се разделят на лотове.
По повод готвените промени от Община Пловдив в Наредбата за организацията на движението и паркирането в Стария град, смятаме, че като начало е добре да започне някаква промяна. Все пак предишната наредба е от 2012 г., коментира председателят на сдружение "Живея в Старинен Пловдив" Сахак Чалъкян . Строг режим за достъп на колите в Стария град..
В момента, в който усвоим изтребителя F-16 и той влезе в оперативна готовност, МиГ-29 ще стане излишен. Това заяви командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Николай Русев. Той присъства на честването на 100-годишнината от рождението на първия командир на 3-та авиационна база в Граф Игнатиево генерал-полковник Симеон Стефанов Симеонов,..
Преди 15 години износът на Китай за САЩ като размер от БВР беше близо 13%, в момента той е под 2%, така че дори и той да се спре изцяло, това изобщо няма да се отрази на китайската икономика. Това каза председателят на Китайско- Българската търговско - промишлена палата Лъчезар Динев в деня, в който Тръмп наложи 104% мита на Китай. Това е..
Адвокат Илия Тодоров от Асоциацията за защита на пострадалите при катастрофи е умерен оптимист за успеха на мерките, които ще противодействат на войната по пътищата, огласени от правителството. Това, което в подобни намерения досега е липсвало е да се посочат конкретни срокове и конкретни лица, които са отговорни за изпълнението им. В натоящия случай..
Министерството на образованието предлага математическите гимназии да бъдат преобразувани в специализирани училища. Министър Красимир Вълчев обясни, че с новия статут приемът в тези гимназии ще бъде още в пети клас и ще отпадне кандидатстването след седми клас. "Специализирано училище означава, че ще могат да приемат ученици след 4 клас,..