Трябва ли да се засили технологичното образование?

Програмист: Всяко дете да може по смислен начин да накара техниката да работи за него

Тема на Добромир Видев

На какво биха научили децата часове по роботика в училище? Трябва ли да се засили технологичното обучение и защо повече познания по програмиране биха били полезни и за деца, които нямат интереси в тази сфера? 

Всяко дете трябва да може по смислен начин да накара техниката да работи за него - в това вярва програмистът Николай Цонев, участник в световна верига от школи по програмиране и дигитални умения. По думите му, за извънкласни занимания в тези центрове идват деца, "любопитни за дигиталния свят".

Има ли професия, в която дигитализацията да не е променила начина на работа, пита той. Според него децата са родени с естествено любопитство да имат технология в ръката си - технологията ги заобикаля отвсякъде, но те трябва да бъдат обучени как да я използват.

"Езикът на 21. век е дигиталният и трябва да можем да работим с технологиите."

Константин Найденов е ученик в професионална гимназия, който иска да стане инженер, да учи в чужбина и да върне обратно знанията тук, за да развива държавата. 

Живеем в свят, в който технологията става все по-добра и ще ни става все по-трудно да се адаптираме, ако не се обучаваме и не я познаваме, коментира ученикът, който има интереси в нишова технологична област.

"В нашето училище има два СТЕМ центъра, но в другите училища трябва да се добави предмет, дори най-малко свързан с програмиране. Ученикът да има някакво технологично образование."

Необходима е стратегия за превръщането на страната ни във водещ технологичен хъб, препоръчаха неотдавна от сектора.

Повече по темата чуйте в звуковия файл.

Още от Хоризонт до обед