Старт: Търсят се 100 най-добри практики в българските училища

Тази година фокусът е върху социално-емоционалните умения

Интервю на Юлияна Корнажева с Петко Иванов

Търсят се стоте най-добри практики в българските училища.

За 14 години работа с фондация "Заедно в час" със стотици училища и хиляди учители виждаме, че има изключително полезни и добри практики, които се случват в българските класни стаи. Целта на проекта е да събере, опише и публикува тези практики, така че всеки учител да може да се запознае с тях и да си "открадне", обясни пред БНР Петко Иванов, ръководител на платформата prepodavame.bg.

"Добрите практики, които събираме, може да са във всякаква посока. Не търсим просто как учителят преподава един урок. Най-добрите практики са тези, които не са на ниво класна стая, а училище или училищна общност."

Миналата година фокусът е бил проектно-базираното обучение. Тази година е поставен върху социално-емоционалните умения.

Диапазонът е широк, но тези умения са ключови, заяви Иванов. Той се позова на проучване, според което българските ученици са на едно от последните места в тези умения. В изследването се вижда, че те са на едно от първите места по консумация на алкохол и цигари, закъсняват за час или отсъстват.

В 21.век ролята на учителя не е да дава решения и информация, а да постави ученика в центъра, да го напътства, да му създаде среда – това е най-близко до реалната среда и е важно децата да могат сами да се справят със задачите, коментира Петко Иванов в предаването "Хоризонт до обед".

Могат да кандидатстват всички учители от системата на средното образование – от 1-ви до 12-и клас, като се приемат и екипни кандидатури. Крайният срок е 30 октомври.

Цялото интервю слушайте в звуковия файл.

Още от Хоризонт до обед