Софийското метро отбелязва 24 г. от пускането в експлоатация на първия си участък от пет станции. Първото влакче на столичната подземна железница потегля на 28 януари 1998 г., по трасе с дължина 6,4 км.
Строителството на първите пет станции започва още през 1979 година, когато тогавашният кмет Петър Междуречки прави първата копка на станция „Вардар”. Изграждането на петте станции отнема цели 19 години, а през 1999 г., 2000 г. и 2003 г. към тях се присъединяват следващите три.
Така Западният радиус на Линия 1 е изграден за 24 г. от започването на строителството му. Следва изграждането на втора и трета линия, които свързват отдалечените квартали на София с центъра ѝ.
През март тази година започва строителството на нови участъци от третата линия. Очакванията са изграждането им да приключи през 2025-2026 година.
В ЦИК беше представена бюлетината за предсрочните парламентарни избори на 27 октомври. Регистрирали кандидатски листи са 28 партии и коалиции, има и един независим кандидат от Плевен. Най-дългата бюлетина ще бъде за избирателите извън страната..
Граничният контролно-пропускателен пункт "Калотина" на границата със Сърбия вече е обновен и е с близо 30% повишена пропускателна способност за леки автомобили. Той разполага с по седем ленти за влизане и за излизане от страната, както и с..
"Кой е Вашият будител на 2024 г.?" С този въпрос Българското национално радио се обърна към аудиторията. От посочените личности, заслужаващи званието "будител" жури в състав: проф. Огнян Герджиков, д-р Румен Манов, Светослав Иванов, Даниел..
В „България днес“ на 4 октомври разказваме за конфликта в Близкия Изток през погледа на българката Весела Райчинова, която живее в близост до епицентъра...
В събота , 5 октомври, минималните температури ще са между 14 и 19°, в София 16°. На запад максималните ще са до 19-20°, докато над Източна..
“ Вие имате нелеката, но и изключително благородна мисия да създавате знаещи, способни и отговорни личности, но най-вече добри и честни хора, достойни..