Софийското метро отбелязва 24 г. от пускането в експлоатация на първия си участък от пет станции. Първото влакче на столичната подземна железница потегля на 28 януари 1998 г., по трасе с дължина 6,4 км.
Строителството на първите пет станции започва още през 1979 година, когато тогавашният кмет Петър Междуречки прави първата копка на станция „Вардар”. Изграждането на петте станции отнема цели 19 години, а през 1999 г., 2000 г. и 2003 г. към тях се присъединяват следващите три.
Така Западният радиус на Линия 1 е изграден за 24 г. от започването на строителството му. Следва изграждането на втора и трета линия, които свързват отдалечените квартали на София с центъра ѝ.
През март тази година започва строителството на нови участъци от третата линия. Очакванията са изграждането им да приключи през 2025-2026 година.
Населението на България, и най-вече хората с нисък социално-икономически статус, са сред най-уязвимите групи в ЕС по отношение на промените в климата. Причините за това са няколко. Страната ни е на дъното на класацията за издръжка на живот в ЕС –..
В сряда , 3 юли, от полунощ валежите и опасността от градушки ще се пренасят от запад към Централна и в Югозападна България. След обяд от югозапад облачността ще се разкъсва и ще намалява до слънчево. Минималните температури ще са между 14 и 23°,..
От 2 до 16 юли ще се проведе първата съвместна акция на новосформираната Черноморска противоминна група между България, Турция и Румъния, съобщи БТА. Последният път, когато е извършена подобна операция е през Втората световна война, когато е..
"80 часа в държавата, от която всички бягат" – така се казва документално филмче за България на известните създатели на съдържание в Yputube "Yes..
В най-хубавия ден от седмицата – петък – се отдаваме на приятни срещи в "България днес" и мечти за морския бриз…От Емилия Юкер ще..
XVII парад на класически автомобили и мотоциклети ще се проведе в Приморския парк в Бургас в събота, от 10 до 14,30 ч. Над 150 колекционери от Бургас и..