Софийското метро отбелязва 24 г. от пускането в експлоатация на първия си участък от пет станции. Първото влакче на столичната подземна железница потегля на 28 януари 1998 г., по трасе с дължина 6,4 км.
Строителството на първите пет станции започва още през 1979 година, когато тогавашният кмет Петър Междуречки прави първата копка на станция „Вардар”. Изграждането на петте станции отнема цели 19 години, а през 1999 г., 2000 г. и 2003 г. към тях се присъединяват следващите три.
Така Западният радиус на Линия 1 е изграден за 24 г. от започването на строителството му. Следва изграждането на втора и трета линия, които свързват отдалечените квартали на София с центъра ѝ.
През март тази година започва строителството на нови участъци от третата линия. Очакванията са изграждането им да приключи през 2025-2026 година.
В четвъртък , 4 юли, над страната ще има разкъсана облачност. След обяд над Рило-Родопската област се очакват краткотрайни валежи с гръмотевици. Минималните температури ще са между 15 и 23°, в София 15°. Максималните ще са от 25 до 30°, в..
Българите в Албания – централна тема в "България днес" на 3 юли. Повод са резултатите от преброяването на населението в Балканската държава, според които над 7 хиляди души са се определили като етнически българи. Реално ли е това..
Населението на България, и най-вече хората с нисък социално-икономически статус, са сред най-уязвимите групи в ЕС по отношение на промените в климата. Причините за това са няколко. Страната ни е на дъното на класацията за издръжка на живот в ЕС –..
Населението на България, и най-вече хората с нисък социално-икономически статус, са сред най-уязвимите групи в ЕС по отношение на промените в климата...
В сряда , 3 юли, от полунощ валежите и опасността от градушки ще се пренасят от запад към Централна и в Югозападна България. След обяд от югозапад..
Българите в Албания – централна тема в "България днес" на 3 юли. Повод са резултатите от преброяването на населението в Балканската..