Целта и целевата група са на първо място при определянето на тактики, стратегии и съответно комуникационни канали. Предполага се, че всички кандидати са взели това пред вид, когато са определяли какъв точно канал ще използват.
Ако целевата им група е в интернет, те концентрират там повече своите усилия. Някои кандидати, може би, са решили, че техните целеви групи се намират на места, където могат да отидат лично, да проведат срещи, да покажат една или друга от своите идеи и така по - добре да пресъздадат концепциите, които имат.
Така спецалистът по комуникации Любомир Аламанов коментира пред Радио Пловдив хода на предизборната агинация, четири дни преди изтичането на законовия срок тя да се прави.
По думите му, агитацията се прави и в интернет, и по традиционните канали.
Рекламите на компании за онлайн залагания като неофициална предизборна социология
Такъв тип залагания в нормалните демократични страни се правят доста отдавна. При нас това е лека екзотика, защото се случва, може би, за пръв път така видимо. Но тази тенденция ще се появява все по - често.
Това показва как част от закона или законът в частта му за обявяване на социологическите проучвания или комуникацията в самия изборен ден - това кои медии какво могат да пубикуват и какво не могат, е доста остарял в някои текстове.
Това е така, тъй като социалните медии не се приемат за конвенционални медии и за тях няма забрана. Очевидно забраната не важи за рекламите и на такъв тип букмейкърски къщи.
Очевидно е, че обществото трябва да приеме, че има новости и трябва да се пригодим към тях.
Технологията прехвърляне на популярност
При местния вот тази технология е донякъде печеливша, защото хората си казват "Ей, тука дойде големият падишах от София да ни уважи най - после и нас!" Това е малко тъжно, защото хората по - скоро би трябвало да си кажат: "Тези хора идват тука и ни обръщат внмание само на предизборни кампании."
Трябва да се отчете, че този феномен го има. Той обаче все повече трябва да изтлява, тъй като хората трябва да разберат, че особено за кметските избори не е важно кой голям човек от София ще дойде там при тях. а е важно кой четири години ще им определя ежедневието, кой ще вдъхне живот в техния град.
Позитивни или негативни са посланията
Има доста опити за по - обстойни позитивни послания. Всеки се опитва да изтъкне какво би направил.
Тук-таме има скупчвания на негативни послания, особено в София към един кандидат. Това е донякъде разбираемо - старите партии не искат да допуснат този кандидат да спечели, затова се опитват по всякакъв начин да го атакуват.
Но като цяло все още няма някакви огромни скандали, или поне аз не съм видял.
За черния пиар
Не би могло да се говори за черен пиар, това е чисто и просто оклеветяване, което не би трябвало да направи впечатление на хората. В комуникациите винаги процесът е двустранен. Ако хората приемат такъв тип пропаганда, това означава, че самият кандидат не е успял да докаже своите позитиви, да покаже какво представлява. И хората биха приели някаква анонимна клевета за истина. Затова е много спорно доколко е успешен един такъв прийом.
Кога е добре да се обявяват конкретните кандидати?
Колкото по - рано започне един кандидат да прави своята кампания, толкова по - добре. Даже и да бъде "разнищван", той ще има време да обясни достатъчно добре ситуацията, позицията, своите плюсове, евентуалните негативи и защо и как са се случили.
Комуникацията и промяната на нагласите в хората е дълъг, бавен и спокоен процес.
При малки, кратки, бързи спринтове са търсят предимно много известни лица, които да нямат нужда от представяне. Но те не са особено сериозна кандидатура, защото даже издигналите ги партии не смятат, че те имат някакви шансове.
Това важи особено за кандидатите, които са досегашни кметове. Тяхната кампания би трябвало да е започнала в момента на избирането им преди четири години.
Идеята, че някой може с години нищо да не прави и после с месец - два кампания да успее да обърне отношението на хората, е доста погрешна.
С Любомир Аламанов разговаря Емил Костов - интервюто е в звуковия файл.
Делото в Административния съд в Пловдив за това дали кариерите за инертни материали над Белащица могат да възобновят работа бе отложено за декември. Това съобщи а двокат Снежана Стефанова в програма "Ден след ден". На днешното заседение бе изслушана тройна експертиза от специалисти по водите, която казва ,че по никакъв начин кариерната дейност..
БДЖ остава монополист в обществената услуга за превоз на пътници. Това е регламентирано от решение на служебното правителство от 30-ти октомври. В същото време Синдикатът на железничарите към КНСБ поиска среща с транспортния министър Красимира Стоянова, която в медиите обяви, че ще разделят жп маршрутите на три лота. " Дошло е време за..
Община Хисаря планира да повиши 3 местни данъка - такса смет, туристическия и патентния данък на територията на Хисаря и 11-те населени места в общината. Предложението е публикувано за обществено обсъждане на сайта на общината. Туристическият данък за категория „1 звезда“ се променя от 0,47 лв. на 1.00 лв; категория „2 звезди“ – от 0,58 лв...
Увеличената с 16 милиона лева план- сметка за поддържане на чистотата на Пловдив за 2025-та година ще гарантира по- добро изпълнение на дейностите по метене, миене и извозване на отпадъка, заяви в предаването „Точно днес“ заместник - кметът по екология и здравеопазване Иван Стоянов. Проектът на документа е в процес на обществено обсъждане и..
По калдъръмените улички, пазещи атмосферата на отминали епохи, под магичното небе на Стария град в Пловдив, ще откриете осемнадесет възрожденски къщи, които с широко отворени врати очакват шестнадесетото издание на „Дефиле на младото вино“ Фестивалът ще се проведе на 22, 23 и 24 ноември. ФЕСТИВАЛНИ ЛОКАЦИИ И УЧАСТНИЦИ Участниците..