"Ние не можем да намалим жертвите, ако не променим средата. А средата не можеш да я промениш само и единствено с повишаване на наказанията и рестрикции към шофьорите. Средата, в която се извършва транспортът, мобилността, се променя, като й се въздейства от една страна чрез организацията на контрол, организацията на всички институции да функционират по различен начин. Не на последно място е и корупцията. Няма как ако всичките сфери на транспортната система, като започнете от пътния полицай на улицата и стигнете до големите обществени поръчки за строежа на нашите пътища, са в пряка зависимост от това, че имаме жертви. Компромисите, които се правят с безопасността, водят именно до това. И необходимо е комплексен, специален екшън план във всички направления да се въздейства безусловно", коментира Милчев.
По думите му всеки иска да отчете някаква дейност, че негов законопроект е минал, а депутатите са разгледали тези предложения за изменения в ЗДвП в транспортната комисия преди да излязат в отпуск.
"Аз и тогава го казах - те изнасилват Закона за движение по пътищата. Този закон не може да отговори на предизвикателствата, които имаме. Каквито и промени да правим, на нас ни трябва нова философия, ново разбиране. За съжаление българското правителство отказват да поемат отговорност. И правителството на Кирил Петков обяви война на войната, но се провали. След това на Гълъб Донев и служебните правителства също се провалиха. Сега това правителство и Денков правят срещи, имитират някаква дейност, но всъщност ще се провалят, защото отказват да поемат отговорността за това, което се случва. Те постоянно прехвърлят отговорността на шофьорите. Те смятат, че шофьорите загиват, защото са лоши, а това е съвършено невярно", категоричен е експертът.
Той допълни, че в България има законодателство и контрол, но те не са ефективни.
"Ако ще правим нов закон, той и философията, която трябва да изповядва, трябва да са насочени към отговорността на доставчика на транспортната система. В целия свят този доставчик носи отговорност и е длъжен да я достави безопасна", допълни шефът на Института за пътна безопасност.
Чуйте още в интервюто на Яница Марова с председателя на УС на Института за пътна безопасност Богдан Милчев.
„ Ако на чужденец сега разкажем, че в българската гражданска позиция се честват тези два празника (24 май и 1 ноември, бел. ред.) – на българската духовност, култура и писменост, той сигурно би си помислил, че дълго време този народ е тънал в безпросветност и в духовна нищета. И по тази причина, по правилото, че всяко общество издига в култ..
Изборите на 27-ми октомври са най- купените избори през последните четири години, като този път държавата /ЦИК, МВР, служебното правителство/ си затваря много смело очите, коментира пред Радио Пловдив журналистът Ружа Райчева. Тя припомни, че в част от получените във вътрешното министерство сигнали е имало конкретни имена на дилъри на..
Тази седмица в рубриката „Добро утро, ден!“ ни гостува д-р Даниел Марков, който получи тазгодишното отличие на Регионалната колегия на БЛС-Пловдив в категория „Ти си нашето бъдеще“. Само на 28 години д-р Марков е вече специализант в Отделението по клинична патология на УМБАЛ „Пълмед“ Той e също асистент и докторант към Медицински университет –..
Миналите избори са продължение на миналите, по- миналите и още по - миналите избори, констатира Корман Исмаилов, бивш лидер на млажежкото ДПС и бивш депутат от Реформаторския блок. Спаред него България е в период на дълго потъване, от което все още не може да излезе. Продължава практиката на лидерите на политическите партии едно да се говори,..
“Възраждане” стои изключително стабилно в Пловдив, каза при анализа на изборните резултати водачът на листата в града Ангел Георгиев. Затвърждаваме резултата и се налагаме като трета политическа сила в страната. Скъсяваме дистанцията с ПП-ДБ от предишните избори. Повишаваме с 2 131 гласовете от миналите избори и сме над средния..