До две години в България може да си изграждат дори два автомобилни завода, прогнозира пред Радио Пловдив икономистът Румен Гълъбинов.
Разговор в програма "Точно днес" за това как от германския концерн "Фолксваген" започват преговори за "потенциални места" за нов завод.
Коментираме и заявеното от президента Румен Радев, че България е на път да привлече стратегически инвеститор от Германия. Това някои определиха като политическо говорене, което е непродуктивно.
Румен Гълъбинов каза: Още преди един месец в турските медии излезе информация, че на финалната права са България и Турция, и тогава става ясно, че решението няма да се вземе през месец май, а по-скоро през есента, тъй като има множество фактори, които трябва да се прегледат. Това е важен инвестиционен проект за близо 1 млрд. евро и решението е стратегическо за мултинационалната компания. Аз мисля, че до началото на ноември може да очакваме решение, като България има своите предимства, защото през последните години правим много резервни части за автомобилната индустрия на Западна Европа.
Също така е важно да се отчете, че Турция над 30 години прави 10 модела на автомобили от различни марки, и там опитът е значително по-голям. Тук едва 10% от производството например може да се насочи към страната, докато там пазарът е доста по-голям.
Спирането на този етап от страна на немската компания е най-вече заради политическите процеси, които текат както в Европа - предтоят избори за парламент, а също и в Турция, където ще има повторен вот за кмет на Истанбул.
Тактично е да не е точно сега моментът, подчерта още Гълъбинов. По повод на изказването на Румен Радев той смята: Не вреди подобно изказване, а спомага за добрите отношения между Германия и България, и също така помага в съревнованието, което ни предстои. Явно е, че се ангажира ръководството на държавата на най - високо ниво, защото автомобилният сектор е приоритет.
В България в следващите две, три години у нас може да имаме не един, а два автомобилни завода, каза още Румен Гълъбинов. Той визира евентуални инвестиции от Азия, които може да се пренасочат от Китай, Индия, Южна Корея или Япония.
Той не се ангажира с мнение дали Кремиковци или Тракия икономическа зона са по-подходящото место за нов завод за автомобили в България.
Парламентът създаде временна комисия за проблемите с безопасността на движението по пътищата. Очаква се в следващите три месеца парламентарните групи да се обединят за решителни мерки за драстичен спад на невинните жертви на пътя. Три месеца тази комисия ще разнищва всички главни проблеми. Надеждите са депутатите да отчетат всичко..
Областната администрация Пловдив ще бъде домакин на тазгодишното издание на Международния ден на майчиния език – 21 февруари. Във фоайето на областната управа ще се съберат студенти от всички висши учебни заведения в Пловдив,. Тази година всеки участник ще представи на своя майчин език прочутата фраза от Майка Тереза: „ Мирът започва с..
Как разчитаме проекта на бюджета, след като властта го представи пред работодатели и синдикати? Според икономиста Георги Вулджев вниманието трябва да се фокусира върху това, какво се случва с огромния дефицит и как правителството има намерение да се справи с него, защото това е най-големия проблем с финансите ни през последните няколко години...
В програма "Точно днес" за темата образование, избора на училище след 7 клас, новите специалности в Пловдив и възможна ли е матурата по математика, разговаряме с началника на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова . Как РУО реализира предложението на план-приема за 2025/26 учебна година - кое е новото и къде са заложени..
„Мога да кажа с една дума-разочарование“. Така Наталия Елис, председател на фондация, която подкрепя украинските бежанци у нас, коментира критиките на американския президент Доналд Тръмп към украинския държавен глава Володимир Зеленски. По думите и е имало наистина сериозни очаквания, и от украинска страна, и от страна на ЕС, за..