Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Закони има, но те не се спазват

Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.

Аз мога да кажа само моето мнение. От всички специалисти, които се изказват до момента, е ясно, че проблемът е доста сложен и има събиране на няколко факта – едното е действията на шофьора, второто е пътната настилка, която се оказва наистина компрометирана, мантинелите, изобщо техническото състояние на пътя и от там нататък говорим за действията на държавните институции в такива ситуации. Но да видим защо се стига до този факт. Тук вече е работата на държавните институции – било то на правителството, а и на законодателния орган - ако е необходимо да се направят законодателни промени. Според мен не след всяка катастрофа трябва да се правят законодателни промени, тъй като закони има, но те не се спазват. Това е проблем, това заяви в интервю за Радио Пловдив Георги Свиленски, заместник-председател на парламентарната транспортна комисия от квотата на „Коалиция за България“.

При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени

Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.

Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.

Цената на промените

90 % от автопарка в България  е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже,  че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.

Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.

Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.

Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Политически интриги саботират местната власт в Пазарджик

Кметът на Пазарджик Петър Куленски алармира за системен тормоз над служители на общината, общински съветници и техните семейства. Повод стана проваленото вчера засдание на Общинския съвет заради липсата на кворум. Впоследствие бе съобщено за задържането на съветника Искро Бейков, обявен за издирване като свидетел по наказателно дело срещу Сашо..

публикувано на 29.11.24 в 17:18

Ситуацията от днес ни приближава към избор на председател на НС

„Цялостната картина е отвратителна и естествено, че отблъсква хората. Но аз съм на по-друго мнение по отношение на развитието на събитията. Мисля, че това, което се случи днес, ни приближава до избор на председател на 51-вото Народно събрание. Виждаме, че има разместване на пластовете от твърдите позиции на някои политически формации и това..

публикувано на 29.11.24 в 15:38

Чумата не е лъжа и мерките срещу нея трябва да са безкомпромисни

"При заболяване като чумата по дребните преживни животни, което е сред най-опасните в международен план, реакцията трябва да бъде бърза и безкомпромисна. Всичко това е ясно регламентирано от правилата на Световната организация по здравеопазване на животните," заяви д-р Мирослав Първанов, председател на Българската асоциация на ветеринарните лекари за..

публикувано на 29.11.24 в 15:26

Вероятността за поредните предсрочни избори е голяма

И ноември си отива, а усещането, че се въртим в омагьосан кръг все по осезаемо ни напомня на колко въпроси се чакат отговорите. Кога и дали въобще това НС ще заработи след като за пореден път не се стигна до избор на председател? Колко още може да задълбочи политическата криза, повличайки цялата държава?   Говорим по темата с Евелина Славкова..

публикувано на 29.11.24 в 10:00

Търсим баланса между такса смет и "замърсителят плаща"

България има осезаем напредък в кръговата икономика и оползотворяването на ресурсите, въпреки че за  много от гражданите това е почти невидимо. Зелената трансформация е плод на усилията на държавата, на бизнеса и на хората. Имаме доста съществен напредък .  Това е оценката на Владимир Димитров , експерт "Индустрия и околна среда" в Българската..

публикувано на 28.11.24 в 16:53