Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Закони има, но те не се спазват

Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.

Аз мога да кажа само моето мнение. От всички специалисти, които се изказват до момента, е ясно, че проблемът е доста сложен и има събиране на няколко факта – едното е действията на шофьора, второто е пътната настилка, която се оказва наистина компрометирана, мантинелите, изобщо техническото състояние на пътя и от там нататък говорим за действията на държавните институции в такива ситуации. Но да видим защо се стига до този факт. Тук вече е работата на държавните институции – било то на правителството, а и на законодателния орган - ако е необходимо да се направят законодателни промени. Според мен не след всяка катастрофа трябва да се правят законодателни промени, тъй като закони има, но те не се спазват. Това е проблем, това заяви в интервю за Радио Пловдив Георги Свиленски, заместник-председател на парламентарната транспортна комисия от квотата на „Коалиция за България“.

При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени

Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.

Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.

Цената на промените

90 % от автопарка в България  е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже,  че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.

Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.

Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.

Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Пловдивчани настояват за облагородяване на Данов хълм

Пловдивчани, които живеят в района на Данов хълм, излязоха с апел към кмета на район „Централен“  Георги Стаменов и ръководството на община Пловдив за спешни мерки за облагородяване на тепето. Кметът на „Централен“ заяви, че ще поиска в градския бюджет за 2025 година да се заложат 1 млн.лв. за облагородяване и ремонтни дейности на хълма.  В..

публикувано на 04.10.24 в 16:03

В културните институции липсва самоконтрол

"Скандалът с театрите е един огромен шок за цялата гилдия. Не е и лесно да се възприеме. Не ни е приятно, разбира се, но в никакъв случай не бихме искали обаче това да бъде оценката за цялостната театрална дейност в България. Не трябва да бъде по този начин и не ни се иска това да остави някакъв отпечатък върху дейността на хората, които дават..

публикувано на 04.10.24 в 10:39

Светлинно шоу озарява Царския дворец "Кричим"

Паркът на Царския дворец "Кричим" се озарява от магично светлинно шоу, което от около месец наблюдават стотици зрители. Спектакълът Whisper of Lights (Шепот на светлините) е авторско дело на 2-ма млади софиянци, като един от тях е  Георги Колев . "По груби сметки досега са дошли над 10 000 посетители, от всички краища на България. Основно са..

обновено на 03.10.24 в 17:20

Петното е върху цялата гилдия и цапа достойнството ѝ

Петното е върху всички, категоричен е бившият министър на културата Вежди Рашидов, коментирайки скандала с театрите и схемата за фиктивни назначения и източване на средства в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив.  "Тъжно и обидно е. Тъжно е, че това петно е върху цялата гилдия и цапа достойноството ѝ, а обидното е, че е точно в сферата на..

публикувано на 03.10.24 в 16:57

Не очаквам пълномащабна военна операция в Близкия Изток

Не очаквам пълномащабна военна операция и истинско военно противопоставяне между Израел и Иран. Това заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио Пловдив дипломатът-арабист и бивш зам.-министър на външните работи пред Радион Попов. Според него разрастващият се конфликт в Близкия Изток има демонстрационен ефект. „Това е..

публикувано на 03.10.24 в 16:56