Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.
При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени
Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.
Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.
Цената на промените
90 % от автопарка в България е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже, че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.
Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.
Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.
Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.
Парламентът създаде временна комисия за проблемите с безопасността на движението по пътищата. Очаква се в следващите три месеца парламентарните групи да се обединят за решителни мерки за драстичен спад на невинните жертви на пътя. Три месеца тази комисия ще разнищва всички главни проблеми. Надеждите са депутатите да отчетат всичко..
Областната администрация Пловдив ще бъде домакин на тазгодишното издание на Международния ден на майчиния език – 21 февруари. Във фоайето на областната управа ще се съберат студенти от всички висши учебни заведения в Пловдив,. Тази година всеки участник ще представи на своя майчин език прочутата фраза от Майка Тереза: „ Мирът започва с..
Как разчитаме проекта на бюджета, след като властта го представи пред работодатели и синдикати? Според икономиста Георги Вулджев вниманието трябва да се фокусира върху това, какво се случва с огромния дефицит и как правителството има намерение да се справи с него, защото това е най-големия проблем с финансите ни през последните няколко години...
В програма "Точно днес" за темата образование, избора на училище след 7 клас, новите специалности в Пловдив и възможна ли е матурата по математика, разговаряме с началника на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова . Как РУО реализира предложението на план-приема за 2025/26 учебна година - кое е новото и къде са заложени..
„Мога да кажа с една дума-разочарование“. Така Наталия Елис, председател на фондация, която подкрепя украинските бежанци у нас, коментира критиките на американския президент Доналд Тръмп към украинския държавен глава Володимир Зеленски. По думите и е имало наистина сериозни очаквания, и от украинска страна, и от страна на ЕС, за..