Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

90% от манипулациите с коли втора употреба се правят в чужбина

Това е забрана за превоз на стоки в Европейския съюз, което е абсолютно неморално и неетично да се изисква. 

Така заместник-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев коментира предложението на министъра на околната среда Нено Димов да се предприемат мерки, които да направят вноса на стари коли неизгоден. Според Доросиев, това са нереални, непостижими неща

В интервю за БНТ министър Нено Димов коментира темата за замърсяването на околната среда от автомобилите като посочи, че мерките трябва да се насочат към продавачите на стари коли.

По този повод Любомир Доросиев подчерта, че в България се насажда мнението, че се продават стари автомобили, което е много погрешно. Правилно е да се каже, че се продават нови автомобили и втора употреба автомобили.

Това са автомобили, които имат регистрация и могат да бъдат и на два месеца, и на една година, и на пет години, и на 10 години, каза Доросиев. Той отбеляза, че Асоциацията на вносителите на автомобили продава предимно автомобили до 10 години с много добри евросертификати и те не замърсяват природата

Трябва да има евростандарти, особено в пунктовете, където се прави преглед на автомобилите по показатели за замърсяване на околната средаМного е важно там да има строг контрол, защото може автомобилът да е на 10 години и въобще да не замърсява околната среда, ако е добре стопанисван и е в заводските норми, категоричен е Любомир Доросиев. 

Той предлага още по места, в общините, да се въведат екосертификати при плащането на пътния данък. В момента, колкото е по - стар автомобилът, толкова му е по - нисък пътният данък. Там нещата трябва да се обърнат спрямо европесйките норми, подчерта Доросиев. По думите му, така ще се увеличат приходите на общините, а също ще се открият и много нови паркоместа в градовете.

Що се отнася до идеята контролът да е още при първата регистрация на автомобила, Доросиев обясни, че в Асоциацията на вносителите на автомобили съществува етичен кодекс, приет от всичките 130 члена на асоциацията, в който се казва, че продавачът на коли е задължен да направи преглед на автомобила през оторизиран сервиз или през доверен сервиз и тогава да го предлага на купувача.

Коментирайки темата за манипулирането на километражите на колите втора употреба, Доросиев посочи, че най - често манипулирането на километражите се случват в чужбина - 90 % от манипулираните километражи се случват в държавите, от които най - много се внасят автомобили втора ръка - Италия и Германия.

Той се надява да има обща европейска система -  сайт, база данни, в която да се събират километрите на всеки един автомобил. Те се снемат както при техническите прегледи, така и при описването от застрахователите.

Според Доросиев, една обща система много ще улесни работата и на търговците на автомобили, които купувайки стоката, ще могат да я проверяват.

Цялото интервю с Любомир Доросиев можете да чуете в прикачения звуков файл. 

Снимка







Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

"Добро утро, ден!" с режисьора Петър Одажиев

Режисьорът и университетски преподавател с богат изпълнителски и постановъчен опит в областта на сценичните и екранни изкуства Петър  Одажиев гостува в рубриката в седмицата от 18-ти до 23 ноември.  Той е завършил НАТФИЗ “Кр. Сарафов”, София, специалност кино и ТВ режисура. Впоследствие завършва магистратура по арт мениджмънт в Ню Йорк...

обновено на 22.11.24 в 16:47
Георги Киряков

Политическият процес е блокирал заради "домовата книга"

Все повече започва да се утвърждава идеята, че  блокирането на политическия процес в България е заради т.н. "домова книга", това мнение изрази в програма "Ден след  ден" политологът Георги Киряков. Според него целта е да  не се възможност на хора различни, от лансирани от ГЕРБ и ДПС-Ново начало да бъдат министър-председатели.  Каква е..

публикувано на 22.11.24 в 16:15

Оставаме предпазливи оптимисти за сухопътния Шенген

Румъния и България могат напълно да се присъединят към европейското Шенгенското пространство с отворени граници от януари 2025 г., съобщи унгарският вътрешен министър Шандор Пинтер на неформалната среща на вътрешните министри България, Бумъния, Австрия и Унгария в Будапеща. Окончателното решение ще бъде взето през декември.  Юлиана Николова от Портал..

публикувано на 22.11.24 в 15:59

Лидерско лицемерие пречи на партиите да се разберат

 "При 20 години посетих лаборатория в Института по демографски изследвания "Макс Планк" в Германия, където работех. Там имаше много интересен  експеримент - понеже хората живеем стотина години, а те искаха трябва да се изследват моделите на живот, на смъртност, зависимостите статистически и математически, изследваха зелени еуглени. Мисля си, че ние тук..

публикувано на 22.11.24 в 11:22

Енергетиката ни е болна и ако не я оздравим, ще страдаме

България я чака неизбежен режим на тока тази зима заради недостиг на електроенергия, това предупредиха от Българския енергиен и минен форум. Те изпратиха декларация до всички политически партии в 51-то Народно събрание с призива да не се допусне политическата криза да прерастне в енергийна.  "Не ми се иска да се връщаме в 80-те години на ХХ век, но е..

обновено на 21.11.24 в 16:39