Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Велоалеите в Пловдив - готови до 31 октомври?

| обновено на 05.08.15 в 16:11
Велоалеите в ж.р.Тракия
Снимка: инж. Ст. Стоянов

В пика на жегата и лятното разтоварване днес Ви предлагаме разговор за велоалеите в Пловдив и (не)удобствата, които създават на участниците в движението. 

60 км велоалеи се изграждат и през лятото. Трябва да са факт до края на октомври и активно да се използват от велосипедистите на Пловдив. Една от фирмите в консорцуиума се оттегли, замения я друга и това забави строежа, но дори и в най-големите жеги работата продължава.  

Велоалеите са тема за напълно противоположни мнения. 

По големия транспортен проект на Пловдив се изграждат 48 км велоалеи /старите бяха само 10 км/ -средствата са от ОП „Регионално развитие”. Започна и леко зацикли работата, защото едната фирма „Интергирани пътни системи” се оттегли и на нейно място в консорциума работи "Драгиев и ко". Борислав Кръстев, ръководител на проекта в Община Пловдив обясни, че общо 20 трасета велоалеи ще има в Пловдив в края на проекта, който е обявен за 31 октомври тази година. 

13,5 млн. лева са вложени в изграждането им по всички евростандарти, твърдят изпълнителите. Опонентите пък виждат, че тук има смесване на тротоарите за пешеходци и велосипедистите. Защитата казва, че  при нас стават най-добре в сравнение със София, Бургас, Стара Загора.

По проект 48 км велоалеи сега, плюс други още 12 км велосипедна мрежа, които ще се изградят с ремонтите на бул. "Руски", "Шести септември", "Васил Априлов" и "Коматевско шосе". 

Момиче на велосипед си провира път между пешеходците. Тя смята, че е грешка липсата на велоалеи в Центъра.

Пловдивчанин, който активно спортува и се предвижва в градска среда с велосипед, член на един от велоклубовете казва, че трябва активно да се работи по техническото изпълнение и сложните места за предвижване. 

Най - младите са най - нетърпеливи: те настояват за бързото откриване на всички трасета на велосипедната мрежа.

В Пловдив велоалеите ще са алтернативен транспорт, твърдението е на експертите от общината. На този етап обаче, активните велосипедисти от ранга на "Крива спица" в Пловдив са твърде малко. Еколозите смятат, че тук е заложено предизвикателството да намалим замърсяването на въздуха, карайки колело.  Ние българите,  вечно стигаме някой, за да дотичаме до европейските стандарти на Дания и Холандия, ни остават 60 км. велопътища в Пловдив. До средата на 2016, обещават да ги има.

Цариградско шосе, тук се работи

бул. България-разкопани тротоари и велоалеи

Снимка



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54