Брайън Адамс пристига за ексклузивен концерт в София

Брайън Адамс. Канадският славей на рока е със статут на една от най-големите легенди в историята на музиката с продадени близо 100 милиона албума и безброй хитове. Бил е №1 в над 40 държави и е изнасял концерти на шест континента. Удостоен е с Ордена на Канада, въведен е в Канадската зала на славата и има звезда на Канадската алея на славата, както и на тази в Холивуд. Многократен носител на "Грами" както като вокалист, така и за автор на песни. Всъщност Брайън е от онези няколко хиляди щастливци, които изградиха топкариера в периода 1985 – 1995 година, благодарение на това, че феноменът MTV тогава излъчваше видеоклипове и беше тотален телевизионен властелин на планетата. Въпреки че композиторът, певец, продуцент, китарист и хармоникар не сдава палмата на първенството и днес с редици албуми, невинаги успява да надскочи високата летва, която сам постави и която милионните му почитатели очакват да видят отново под неговата така щедра композиторска, вокална и изпълнителска муза.
Брайън Адамс пристига за ексклузивен концерт в столичната зала "България" на 29 април. След зашеметяващия успех на шоуто в зала "Арена София" през 2023 година в подкрепа на диска So Happy It Hurts, което се разпродаде светкавично бързо, иконичният канадец се завръща, за да подари на феновете си едно много лично, различно и незабравимо изживяване.
За сведение на посрещачите: Брайън Адамс идва като част от световната си обиколка Bare Bones Live и обещава на своите почитатели пълен букет от онези знакови парчета, с които се подписа в златните страници на христоматиите по софт рок и алтърнатив поп, но най-вече в колекцията за наистина вечни балади. "Това ще е един изключителен концерт, който всеки меломан би искал да си подари. Единственото неприятно в случая е, че местата са много ограничени, но идеята на цялото турне на Брайън Адамс е да предложи на най-големите си фенове едно ексклузивно музикално изживяване", поясняват организаторите.
Освен с емблематичните песни от заглавната компилация, за публиката е предвидена изненада – някои от най-новите парчета от предстоящия нов албум на изпълнителя Roll With The Punches, който дебютира в няколко класации във Великобритания с едноименния сингъл, изстрелвайки рокаджията по върховете на чартовете за първи път от половин десетилетие насам.
Несъмнено това дава силна заявка, че българската публика ще се срещне отново с канадския певец и текстописец в творчески подем. Праволинейни изпълнения, предназначени за широката аудитория, в по-голямата си част класически осемдесетарски саунд. Въпреки всичко, записите са прелюбопитни, най-малкото заради своето разнообразие. Обаче желае ли Адамс да се променя? Или само ни пързаля? Можем само да гадаем. Къде по-успешно или по-кьопаво, музикантите от неговото поколение потърсиха нов саунд имидж. Брайън отказа да бърника в електрониката. Тук отварям една много голяма и още по-важна скоба - Брайън Адамс, подобно на десетки други свои връстници, в последните години пуска албуми, звучащи много по-радиофонично и меко, отколкото ги подпуква на живо, но пред публика разгръща цялата си сценична мощ и рокаджийска душа. Да ви призная, лично аз бях го отписал преди петнайсетина години, когато редовно ни заливаше с онова едно-си-Брайън-знае-едно-си-Брайън-бае. И трябваше да се озова на негов концерт в Букурещ и да платя свръхвисоката цена на паспорта, който ловки румънски пръсти измъкнаха от вътрешния джоб на коженото ми яке по време на шоуто в хангар за селскостопански самолети, що нерви изпокъсах - що чудо, повече от неговите на сцените. Както и да е. Канадецът ми отвъртя кофалника с класическо блус-рок трио - китара, бас и барабани. А ме впечатли и като човек, защото – като фен, не като музикален критик, успях да закача малко от пресконференцията, в чийто край ми отдели персонално десетина минути, разбирайки, че пристигам от съседна страна специално за гига му. Но няма какво да дипля личната ми история с моя съзодийник, увенчана с анансче, подадено от неговата купа.
Сега той ни е приготвил златен хит до платинен хит – точно както в мащабната антология Bare Bones. По-голяма част от последните му песни по традиция с миксирани в неговото ултрамодерно The Warehouse Studio във Ванкувър. Според сведения на архитекти, това е най-старата тамошна сграда, датираща от 1800 година. Под покрива й са се подвизавали онези романтични, но мъжкарски типове, описани от Джек Лондон. Едва ли обаче златотърсачите на "Клондайк" са подозирали, че масите, върху които са пирували, два века по-късно ще бъдат разкарани от някакъв, макар и популярен, музикант. "Постарах се да запазя духа, който цареше там", оправдава се Брайън Адамс. Вероятно е успял, щом управата на Ванкувър му присъди специална награда за реставрация на архивна сграда. Мисля, че това е единственото отличие, което певецът - обявен за канадски изпълнител на десетилетието за музиката му през 80-те години, още изявен фотограф, актьор и филантроп, не притежаваше.
(Everything I Do) I Do It For You. Според едно британско изследване, тази балада е най-честият избор за първия сватбен танц във Великобритания. Безкрайно интригуваща – като творчество и личност, персона очакваме в София. В акустичната одисея на мелодика Брайън - струни, хармоника и вокали, звездно участва и дългогодишният му пианист Гари Брайт, който честичко застава до Аманда Маршал, Касандра Уилсън, Кори Харт и Ким Мичъл. Дългите бисове на канадския рокаджия завършват обикновено с All For Love и с акустично изпълнение на Straight From The Heart.
Впрочем, почти една трета от всеки майсторски концерт на Брайън Адамс преминава в акустични солови протуберанси. Съвсем сам с куха китара. Звукът е толкова богат и наситен, че имаш чувството, че му приглася огромен оркестър. Тъкмо в тези по-тихи части избива онази характерна дрезгавина в гласа, който покори милиони женски сърца по света през 80-те и 90-те години на миналия век. А днес впечатлява и внуците им. Вече не със запалки, а със светещи айфони във вдигнатите ръце. Пък ние, скъпи слушатели, да отведем нашите деца.
В зала "България" утре вечер.