Градски транспорт - кога ще ги стигнем… виенчаните?
"Тогава са пуснати 8 линии, а през 1995 г. – стават 20. Това е всекидневният нощен градски транспорт, а в уикендите и празничните дни, работи и метрото през нощта“, каза Атанасов.
Той добави, че Виена има специална политика по отношение на градоустройството, насочена към гражданите. Конфликти има и там, но администрацията реагира веднага, посочи журналистът.
"Навремето да се кара колело във Виена е било доста трудно, имам предвид преди 30 години. След което започват да се толерират велосипедите и днес си имат специални алеи, дори създадоха една велосипедна магистрала“, отбеляза Огнян Атанасов.
Отдавна се знае доброто обслужване и свързаност на градския транспорт във Виена. По думите на Атанасов, в австрийската столица от всяка една точка до друга точка, колкото и да е отдалечена може да се стигне с градски транспорт за максимум 1 час.
"Организацията на транспорт е такава. Това е изходната точка, от която тръгваме. Това нещо се случва и с автомобилите. Така е направено, че колкото и да чакаш на светофарите, за 1 час стигаш от точка А до точка Б във Виена, където и да са точките", каза Огнян Атанасов.
Подробности можете да чуете в звуковия файл.