Мобилните оператори прилагат агресивна нелоялна практика

С Габриела Руменова от ''Ние, потребителите'' разговаря Емил Костов
Втори мобилен оператор повиши едностранно месечните такси за своите абонати. Още в края на миналата година един от мобилните оператори направи тази стъпка, като уведоми своите абонати, че ще получат подобрения в услугите, но ще има и увеличение на сметките.  Преди ден още един от мобилните оператори също вдигна цените.  Казусът с непоисканите допълнителни услуги и увеличението на цените при плановете с телефонни разговори, мобилен интернет и други услуги коментира Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите". 

Още в края на миналата година излязохме със становище, че предоставянето на допълнителни услуги извън тези, които са договорени при подписване на договора, заедно със съобщението, че ще бъдат повишени цените, представлява агресивна нелоялна търговска практика и не следва да се случва.  А в новия случай, който имаме от вчера, вторият мобилен оператор директно обявява повишаване на цените без да посочва аргумент за това. Без  да добавя допълнителни услуги.  

Не е редно действащи договори да бъдат индексирани, защото както и да го наричаме става дума за индексация.  Повишаването на цените по действащи договори по този начин представлява нелоялна търговска практика и се базира на неравноправни клаузи в общите условия към договорите, отбеляза Руменова в интервю за Радио Пловдив

Тя припомни, че още преди две години и трите мобилни оператора обявиха, че ще индексират цените си. Въпросът бе поставен на вниманието на Комисията за защита на потребителите, Министерството на икономиката. Комисията за защита на конкуренцията и  Комисията за регулиране на съобщенията  за евентуален картел беше сезиран и Омбудсманът на Република България. 

Темата обаче остана на заден план, докато не настъпиха нови актуални обстоятелства, каза още Габриела Руменова 
Цялото интервю с нея можете да чуете в прикачения звуков файл. 
Още от Ден след ден