Въпреки Шенген, отново има проблеми за българските превозвачи

Лидия Богданова, председател на Сдружение на малките и средни превозвачи

Членството на България в Шенген ще има значително отражение върху туризма и бизнеса, като се очаква облекчаване на граничния режим, но до колко това се отразява и върху международните превози на стоки и товари. 

След огромната ни радост, с която посрещнахме новината (за влизането ни в Шенген по суша) и огромното желание и очаквания, малко се разочаровахме. Още със стартирането на първите работни дни и потеглянето на първите колеги в посока Румъния, се срещнахме с няколко проблема.

Първият е още при Дунав мост - Русе, където т.нар. буферен паркинг, който трябваше да върши работа докато бяха километричните опашки, но независимо, че на 3 януари нямаше никакви опашки, четирима колеги бяха изведени буквално от кантара и принудени да минат през този паркинг срещу заплащане от 15 лв. - да си изтеглят номерче, да изчакат 5 минути и да тръгнат”, казва Лидия Богданова, председател на Сдружение на малките и средни превозвачи.

В момента “момчетата”, които са принуждавали превозвачите да плащат, ги няма. “Уведомиха ни, че ще се върнат там отново на 8 януари, когато стартира отново ремонтът на Дунав мост - Русе, когато се очаква отново да има опашки”. 

Забавянето на ремонта на пътя Ботевград - Видин, по думите на Лидия Богданова, е кошмар за всичките ѝ колеги.
“Километрите, които се обикалят са много повече. Таксата, която се заплаща за тези километри, всъщност е по-висока от таксата, която би следвало да платим, ако има магистрала", обясни тя.

Когато караме в Европа и имат обход, обикновено е безплатен, поради причиненото неудобство, а тук не само си плащаме, а и ни излиза по-скъпо, коментира още тя.

Чуйте целия разговор с Лидия Богданова в звуковия файл.   
Още от Ритъмът на столицата