"Наблюдаваме една борба за вниманието на хората - "пазара за внимание""

Експерти: Всичко в социалните мрежи събужда най-крайни реакции и поражда емоции

"Спада в графата "гниене на мозъци", защото всички мрежи се стремят към възможно най-много и най-кратко съдържание"

Интервю на Илия Вълков с Никола Тулечки и Йоан Запрянов в предаването ''РадиоТочка''

Не само да се създава съдържание в социалните мрежи, а и да се прави по правилен начин.  Имаш 2 секунди да привлечеш внимание, а това не е свързано централния мозък, а с гръбначния.

Така Йоан Запрянов, журналист, коментира "мозъчно гниене" в интервю пред БНР, както въздействието и ролята на социалните мрежи в обществото и политиката.

"Това свежда политическото говорене и комуникация до крайно базиране на емоции, изпразнено от съдържание по същество и само пърформънс", обясни той за кратките видеа в мрежите и особено в тик ток.

Запрянов заедно с Никола Тулечки коментираха използването на социалните мрежи от партиите и са категорични, че всички кампании вече са в мрежите.

"Почти всичко в социалните мрежи може да спадне в графата "гниене на мозъци", защото в момента всички мрежи се стремят да се създава възможно най-много и възможно най-кратко съдържание, което да събужда най-крайни реакции, да поражда емоции да води до споделяне, да се върти колелото бързо. Това го виждаме в социални процеси, виждаме го в политически процеси. Самите социални мрежи имат такъв бизнес модел, че това носи приходи на компаниите и ги прави релевантни  - те постоянно са в устата на хората, какво се случи във фейсбук, в инстаграм и в последно време в  тик-ток. А тик-ток е основната медията с най-краткия формат с  по 15 – 20 секунди", коментира Запрянов.

А как партиите използват социалните мрежи, коментира Никола Тулечки:

"Наблюдаваме една борба за вниманието на хората, които са на един същи пазар – "пазара за внимание". Това, което тик-ток откри и демонстрира, е че  има един сегмент за крайно кратко внимание - под минута, което много добре работи. Те го доказаха с кратки видеа и агресивен алгоритъм. Доказателство, че работи е, че всички останали платформи почнаха да ги копират – рилове, шортове и т. нат." 

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Още от РадиоТочка