"Криейтив бъз“ и ролята на държавата в творческо-креативната индустрия у нас

Стани Милев от студио за анимация и криейтив "Chase a cloud"

Разговор със Стани Милев

Част от "Кошера" и неговата креативна същност е Стани Милев. Той е създателят на студио за анимация и криейтив Chase a cloud, което работи с утвърдени имена на световния пазар. Дългогодишният му опит е свързан със създаването на различни успешни и неуспешни бизнеси, той е дизайнер/аниматор/създател по натура.

Най са му на сърце собствените идеи за анимационни сериали, които разработват в студиото. Там може да си развихри въображението до безкрай…

Разкрива що е то "Криейтив бъз“.

“Криейтив бъз" е събитие, което се случва за втори път в рамките на инициативата „Тук-там Кошер“. Това е нашият собствен поток, който се занимава с креативната индустрия, която е много широко понятие и ние не можем да обхванем всичко, но полека добавяме нови неща. Това, което сме включили за тази година са анимация и видео игри, както и криейтър икономи - за хора, които създават собствено съдържание, имат си собствени публики, играят игри, водят предавания“.

Как вие помагате на тези хора реално да допринасят за българската икономика?

"Като представител на бизнеса доскоро смятах, че е по-добре държавата да не ни занимава, но в последните години започнах да променям мнението си. Смятам, че ние трябва да работим заедно с държавата, защото говорейки с хора от институциите разбирам, че те няма как да знаят от какво имаме нужда ние, защото тази индустрия се развива бързо, динамична е в световен план“, посочи Милев.

По думите му, на базата на наблюденията и опита на развити държави, нещата трябва да започнат да се променят и у нас.

„Там си имат политика на национално ниво за креативните индустрии, произвеждат огромни количества и изнасят интелектуална собственост – да напишеш книга, да измислиш някакво шоу, да продадеш тези права, да създаваш марки… те изнасят огромно количество труд навън, който има огромен потенциал“, подчерта Стани Милев.

Между 8 и 10 процента е приносът на креативно-творческата индустрия към цялата икономика, сочат анализи, а сферите на културата и изкуството са нещо основно и мащабно, и незаслужено омаловажавано.

„За мен това са индустрии с висока добавена стойност – това,  което създадеш има потенциал да донесе много добавена стойност“, бе категоричен той.

Как биха могли да се случват нещата в креативната индустрия занапред, за да са успешни? Чуйте разговора със Стани Милев в звуковия файл.


Още от Радиокафе