Дигиталният маркетинг и инфлуенсърството

Разговор на Даниел Ненчев с Етиен Янев

Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията на българските лидери и предприемачи (ABLE).

Янев е инфлуенсър, който поддържа темата за изкуствения интелект, тъй като тя е много нашумяла.

"В интерес на истината не са много колегите, които споделят по този начин съдържание. Реално всяко едно видео показва различен инструмент, изкуствен интелект как да си създадем музика, как да се оправим профилната снимка за социалните мрежи, как да си направим уеб-сайт и всякакви такива неща. И видях, че хората доста  им харесва и много се ангажират, особено, като им кажа, че е безплатно. Ако нещо е безплатно - всички са там", сподели Янев.

По думите му TikTok е автентична платформа, която много хора изтриват, но алгоритъмът може да се обучава. Янев посочи, че освен шеги излиза и полезно съдържание.

"Реално за мен TikTok е извор на вдъхновения. Другата мрежа е Linkedin. Слушателите знаят, че това си е социална професионална мрежа", сподели той.

Как се поддържа такъв канал? Сумирано, рафинирано и споделено. Какво усилие коства това?

"Истината е, че ние в момента живеем все повече в ерата на личните брандове. Аз искам да помогна на аудиторията, искам да я науча на нещо, и това за мен е чудесен личен бранд. Няма да крия, отнема си време, имаш етап, в който разучаваш идеи и разглеждаш", каза Янев.

 Как би се променила журналистиката в контекста на дигиталната среда и по отношение на истината?

"По отношение на истината за съжаление няма нещо универсално, което да помогне на слушателите. Важно е всеки един от нас да търси истината в нещата, които следва. В момента в социалните мрежи е много редно в много неща да се съмняваме", отбеляза той. И добави, че трябва да имаме много "набито око" по отношение на информацията, която консумираме.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

Още от Радиокафе