Кметът даде месец на пловдивските превозвачи "да влязат в час"
![](https://static.bnr.bg/gallery/cr/3106b04faed57af16f8832ff224b095f.jpg)
Проблемите с градския транспорт са от години, но мярката е предприета чак сега, тъй като общината е чакала да започне летният период, когато пътниците в автобусите са по-малко. Това обясни кметът на Пловдив Костадин Димитров. Припомни още, че преди да предприемат крайната мярка са провели редица разговори с превозвачите и са им наложили глоби, но те са неефективни.
"Ние, пловдивчани, искаме едно – удобен транспорт, идващ по разписание, който изпълнява поне 95% от поетите ангажименти. Климатизиран транспорт, с добро отношение от страна на шофьор и контрольор. Няма повече да търпим това отношение на шофьорите към гражданите".
Кметът на Пловдив настоява още за редовен градски транспорт след 21 часа. Нарушения на разписанията има и през деня
"Имаме линии, където от необходими 10 рейса идват 5. Това буквално означава затриване на линията. Тя спира да се ползва".
Най-често неизпълнения на курсовете има по лините 29, 37 и 99, които се изпълняват от Хеброс бус, обясни зам.-кметът Савина Петкова
"При Хеброс бус неизпълнението се движи между 42 и 48% на линия. Имаме и превозвач, който е с над 98% изпълнение, но те са кандидатствали като консорциум и това влече след себе си прекратяване на договорите с консорциума. Над 30 автобуса фабрично нямат климатици. Част от тях вече са оборудвани".
Срокът към превозвачите е едномесечен, за да може, ако се стигне до прекратяване на договорите общината да има време преди началото на учебната година да пристъпи към временни мерки, а след това и да обяви нова обществена поръчка.