Тази седмица магазините в моловете у нас отново са достъпни за клиентите си. Какъв е начинът, по който моловете променят културата на поведение и потребление? Как става ценообразуването във и извън тях? Как иновациите променят света на търговията? Какви са методите, които моловете и големите магазини прилагат, за да ни накарат да похарчим повече? Как да се предпазим от излишното пазаруване?
Проф. Катя Владимирова коментира темата в "Нашият ден".
"Обикновено младите хора са склонни да пазаруват повече. Ако продажбата е съгласувана с голямо внимание към клиента, с комплименти към него, със сърдечни препоръки, тогава и по-възрастните се поддават на внушения. Възрастните помнят и другото обслужване, когато имаше ограничен брой стоки... И сега едно по-голямо внимание от страна на продавачите към тях би ги накарало по-лесно да купуват. Това е психологическият метод – той е много важен в продаването."
Активната роля би следвало да принадлежи на продавача
"Продавачите все още са твърде различни – зависи къде са и какво продават и кои са им главните клиенти. Има различни поведения сред продавачите."
Факторът цена
"Тези, които не знаят цената на парите, лесно купуват. Тези, които имат по-голям бюджет или друг им дава парите, по-лесно харчат. Тези, които имат по-ограничен бюджет, обикновено са по-внимателни. Може би с възрастта човек става опитен в тези взаимоотношения."
Търговски хватки – продукти примамки
"Много е важно поведението на продавача. Изключително важно е да предразположи купувача, да намери към него индивидуален подход. Влияят много неща – и култура, и възпитание, и опит. На съвременния етап се изискват много качества от продавачите. Отмина отдавна епохата, когато продавачите предопределяха сделката. Сега са купувачите насреща. Ролята на продавача все още се подценява дори от самите работодатели."
Култура на потреблението
"Първо, човек трябва да бъде по-информиран, да има сравнителен подход. След това да преценява качеството. Много е важна и информацията, която подава продавачът. Той трябва да се опита да усети купувача и да може да го насочва към покупката. Купувачите са много различни. Има такива, които са много прецизни, предварително се информират за стоката и за разликата в различните магазини. Продавачите трябва да насочват купувачите много умело, защото може да има обратна реакция от клиента, когато е твърде много насочван..."
Чуйте повече в звуковия файл.
“В МОЛА всички въпроси имат отговор и ти вече преставаш да питаш“, това е фраза от текст във в. “Култура“ – “Културата на мола“, написан от Правда Спасова преди почти 11 години. Колко по-различна е сега ситуацията и има ли културна и..
“Молът е пластилин, моделиран от потребителите. Той няма едни и същи характеристики“, казва в “Нашият ден“ доц. Зорница Йорданова, преподавател в УНСС, в седмицата, в която магазините на българските молове са отново достъпни. “Във всяка страна..
Това е първата норма от основните начала на християнската социология, а и на морала, донесен в света от Спасителя. Това е основата, но тя не е достатъчна, за да се достигне до по-съвършен живот. Синът Божи изяснява "дай, за да получиш", но така..
Илияна Маринкова, журналистка от "Фрогнюз", коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" изкуството и културата по време на война. Илияна се завърна от Украйна преди дни и присъства международния кинофестивал "ОКО", който се проведе в Болград,..
Село Флорентин се намира в община Ново село и в него живеят около 300 човека. Разположено е на брега на река Дунав. На 18 км е от областния град Видин и на 6 км от общинския си център. През римско време възниква крепостта Флорентиана. Тя се е намирала на..
Защо Русия отвлича украински деца по време на войната и как могат да бъдат върнати те в страната, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" Катерина Рашевска , адвокат в Центъра за човешки права в Киев, Украйна. "Нашата организация е..
Андрей Несмачни е ветеран от войната на Русия в Украйна. Ранен е при Херсон през 2023 г. Когато се завръща в Ирпин, решават с негов приятел да създадат място, в което други ранени войници да могат да работят. Кръщават фабриката са стъклени сувенири..
Започва новата сесия за кандидатстване в европейската програма за мобилност в областта на културата Culture Moves Europe – "Културата движи Европа"...
Световният фурор "Това е магията" (C’est la Magie) кара малки и големи да повярват в невъзможното с високотехнологични илюзии и смайваща магия с участието..
С постановката на Клаус Гут, Виенската държавна опера празнува 100-годишнината от рождението на композитора със звезден състав – Асмик Григориан като..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg