„Всъщност, умряло е кучето/ The Dog It Was That Died“ е радиодрама на Том Стопард, чийто текст парадоксално потвърждава цитираната вече негова мисъл.„Радиотеатърът след полунощ“ в неделя представя този все още непознат в България, непубликуван и неигран пред микрофони и на сцена текст за радио на един световно известен съвременен автор. Зад продукцията на Радиотеатъра стоят преводът на Хари Аничкин, режисьорът Крикор Азарян, актьорите Илия Добрев, Марин Янев, Асен Кисимов, Камен Донев, Меглена Караламбова, Кирил Янев, Георги Къркеланов, Веселин Ранков, Пламена Гетова и други.
Пиесата е написана през 1982 година. Още странният словоред на нейното заглавие намеква за нещо абсурдно комедийно, а когато към това добавим и темата за параноята на студената война, ще нахвърлим съвсем на едро и досадно схематично цялото богатство на интелектуалната игра, която се крие зад шпионско-приключенската история. Текстът е първоначално написан за БиБиСи и е носител на Giles Cooper Award – годишна британска награда, чиято цел е да осигури допълнителна подкрепа и промоция на най-добрата радиодрама на Би Би Си за съответната година.
През 80-те живеещият в Лондон драматург, който е роден в Злин, Чехословакия, съвместно с писането на собствените си пиеси и сценарии се захваща да превежда на английски и автори от славяно-езичния свят като Славомир Мрожек и Вацлав Хавел. Още повече темата за свободата, демокрацията, студената война, шпионажа и диктатурата допълнително свързват тези драматурзи.
Когато ти забранят да мислиш, всяка идея става революционна.
Юджийн О'Нийл пише "Дългият път на деня към нощта" през 1940 година, само четири години преди това, през 1936-та, той става Нобелов лауреат като драматург. В "Дългият път на деня към нощта" О'Нийл разказва историята на своето семейство. Всички конфликти и ситуации, съответстват на мъчителните, изстрадани мигове, изживяни през годините в неговия дом...
Отиде си вълшебницата на музикалното оформление Валя Бояджиева. Професионалният ѝ път премина в БНР. Работи за различни редакции в програма "Христо Ботев". За късмет на Радиотеатъра, тя прекара дълги години като музикален оформител на радиопиесите. Остави толкова много след себе си, че ще трябва продължително да ѝ благодарим. Фин човек. Прекрасен..
Словото се умори и капна. Капна до такава степен, че ми е съвестно да прибягвам до услугите му. То е като кон, коленичил кон. Камшик, камшик трябва! Единственият камшик – това е смехът! Смейте се, гадове, на мъките на падналото слово. Виктор Ерофеев, "Три срещи" "Орфей" на Кокто е модернистична и ексцентрична интерпретация на една класическа..
Историята на "Монетата" започва през 2020 г., когато е отличена като победител в конкурса за нова пиеса на Нов български университет. На 20 януари 2021 г. се състоя премиерата ѝ на сцената на Младежки театър "Николай Бинев". В началото на 2025 г. пък слушателите на програма "Христо Ботев" ще могат да чуят премиера на аудио "Монетата" – от 16 часа на..
Камила Грудова (Camilla Grudova) е канадска писателка, която дълго време не може да си позволи свой мобилен телефон, а баба ѝ се е препитавала като шивачка в Париж. Първата машина, която Камила е имала в дома си била шевна, компютър получава едва като тийнейджърка и вероятно с негова помощ завърша История на изкуството в университета в Торонто. За..
След поредния четвърти опит на "Възраждане" да прокара в Народното събрание законопроекта си за регистрация на чуждестранните агенти, а пък ДПС-Ново начало..
Режисьорът и създател на една от най-успешните театрални формации "Кредо" Нина Димитрова е навъртяла стотици хиляди километри с турнета и фестивали по..
"Два века изкуство в България" е нов цикъл с популярни лекции, който обхваща културните и художествени процеси в страната от началото на XIX век до..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg