Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Автоинструктор: Толерантни сме на пътя в други държави, не и у нас

Снимка: Радио Видин

Какви участници в движението сме и как реагираме, когато някой сгреши? Спират ли шофьорите на пешеходна пътека, къде пресичат пешеходците - където са решили или където е указано, как се влиза и излиза от кръговите кръстовища във Видин, има ли маркировка по улиците, която улеснява движението? Това са въпросите, на които търсим отговор в "Актуално" в "Посоките на делника". 

Толерантността между участниците в движението зависи най-вече от контрола, показва анкета на Радио ВИДИН.

"Някои са толерантни, други не. Гости сме на Видин. Шофьорите не са от най-толерантните. Ние сме от София. Софиянци бяха същите грубияни, но се понаучиха. Очевидно е въпрос на контрол. Не са търпеливи както шофьорите, така и пешеходците. Има шофьори, които не спират на пешеходна пътека, но повечето намаляват."

Участниците в пътното движение не са толерантни един към друг, нито пешеходци, нито шофьори, коментира психологът Наталия Милкова. Според нея възпитанието още в ранна детска възраст също е фактор, който влияе:

"Няма как един баща, който си вози детето на задната седалка, да не слага предпазен колан, да отваря прозорците, да сипе ругатни към отсрещния участник в движението и след това да искаме синът ни, когато стане пълнолетен и вземе шофьорска книжка, да се държи по друг начин на пътя, след като ние му даваме такъв пример. Трябва да се промени начинът ни на мислене, а оттам ще се промени подходът."  

Движението по булевард "Панония" във Видин е в едното платно заради ремонта, който се извършва. Това допълнително изнервя шофьорите. Желателно е ремонтът в такива участъци да се извършва бързо, за да не затруднява движението, коментира автоинструкторът Борислав Лалов.

"Както при всеки ремонт, трябва да се обезопаси, най-бързо да се преминава през ремонтната зона. Точно по "Панония" се получава, така че платната са малко по-тесни. В пиковите часове има задръстване, което е неприятно."

Според Борислав Лалов кръговите движения във Видин не са направени достатъчно обмислено. Лентите са тесни.

"Не е направено конструктивно колелото да влезеш от лентата и спокойно да влезеш вътре в колелото. Получава се една свръх опасна точка и трябва единият да бъде по-толерантен от другия или, ако и двамата знаят правилата, е добре, но ако не е така, стават катастрофи. Друго, което е за толерантността - ние сме Балкански синдром. Ние сме толерантни, когото караме в западните държави и нетолерантни, когато караме в България. Даваме предимства. Всичко можем, но не и тук. Това си е вид национална черта - ниска култура на движение."  

Във Видин има много участъци, които са проблемни за движението, отбеляза Георги Борисов, който е автоинструктор. По думите му, когато се съставят маршрутите в града, не се търси мнението и на автоинструкторите като специалисти. 

"Дават се команди по джиесема. Правят се маршрути, но нас никой не вика. В градската комисия по безопасността няма нито един специалист за регулиране на движението." 


По публикацията работи: Анжела Каменова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Може ли да бъде намален делът на сивата икономика у нас?

Делът на сивата икономика в България расте и вече е 34.6%. До 2017 г. у нас е налице умерен, но стабилен спад на сивата икономика от близо 32% до 30%. С идването на пандемията има рязко увеличение до 32.9%, а през 2023 г. неформалната икономика в страната вече има дял от 34.6% от БВП. Това е най-високото ниво за ЕС, равняващо се на 60 млрд. лв.,..

публикувано на 16.04.25 в 10:45

Петър Петров: Пътят Видин-Ботевград се бави заради стремежа към еврозоната

Народният представител от "Възраждане" от Монтана Петър Петров публикува видеоклип с огромните дупки, които са се появили по международния път Е-79 между Монтана и Враца. Той обясни, че само за няколко километра по тази отсечка е преброил над 100 дупки, които са предпоставка за пътни произшествия:  "През последните две години изключително много..

публикувано на 15.04.25 в 13:46

Пътят Видин-Ботевград е жизненоважен!

"От името на жителите на Северозападна България искам да кажа, че пускането на този път е от изключително жизненоважна значимост", заяви кметът на Враца Калин Каменов при инспекцията на регионалния министър Иван Иванов на строителството на отсечката Мездра-Ботевград.  Ако се работи със същите темпове, както увериха строителите, реално до..

публикувано на 15.04.25 в 11:58

Има ли нужда от промени в размера на такса смет

Постоянната комисия по стратегическо развитие на местното самоуправление (ПКСРМС)  и Постоянната комисия по финанси и бюджет (ПКФБ) на НСОРБ проведоха съвместно заседание. Един от въпросите, които обсъдиха касае размерите на местните данъци и такси и предложения за промени в законодателството. Кметът на Мездра Иван Аспарухов е председател на..

публикувано на 14.04.25 в 15:18

Жители на Балей: Предпочитаме да пазаруваме в Сърбия, там е по-евтино

В рубриката "Добро утро, кмете", днес ще посетим село Балей в община Брегово. То е най-северозападното населено място в България, намиращо се непосредствено край граничната река Тимок и на 3 км от река Дунав. Това стратегическо място оказва се, че днес с нищо не е допринесло за развитието на селото. Напротив. Река Тимок, която тече близо до площада..

публикувано на 11.04.25 в 13:45
Красимир Георгиев

Красимир Георгиев, АКАБ: Докато системата не се разгради, няма как да се постигне високо ниво на безопасност

Правителството набеляза 37 мерки срещу войната по пътищата.  На съвещание при премиерът Росен Желязков министри и представители на неправителствения сектор, както и семейства, загубили близките си в катастрофи, обсъдиха организационните проблеми в работата на институциите, отговорни за контрола на трафика по пътищата.  Реализацията на..

публикувано на 10.04.25 в 10:00

Увеличават ли се проблемните сектори на икономиката?

Броят на фалитите в България ще нарасне с по 2% през тази и следващата година, тъй като все повече компании изпитват затруднения да изплащат задълженията си, а проблемните сектори се увеличават. Бавните и сложни процедури за обявяване на несъстоятелности още повече усложняват положението. Това се посочва в изследване на глобалния застраховател..

публикувано на 09.04.25 в 10:45