Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Народният представител от "Възраждане" публикува видеоклип с огромните дупки на пътя между Монтана и Враца

Петър Петров: Пътят Видин-Ботевград се бави заради стремежа към еврозоната

Управляващите не желаят да инвестират в скоростния път, за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад

Снимка: личен архив

Народният представител от "Възраждане" от Монтана Петър Петров публикува видеоклип с огромните дупки, които са се появили по международния път Е-79 между Монтана и Враца. Той обясни, че само за няколко километра по тази отсечка е преброил над 100 дупки, които са предпоставка за пътни произшествия: 

"През последните две години изключително много пъти съм сезирал всеки един министър на регионалното развитие и благоустройството за необходимостта от цялостно преасфалтиране, а не просто кърпене на дупки, за различни републикански отсечки, включително и за въпросната, която се води първокласен, но само на хартия, републикански път. За последните две години съм подал множество сигнали, повечето от тях съм защитавал и от трибуната на Народното събрание. Включително и за този случай, който публикувахме във видео, съм внесъл искания до двама министри. Едно искане до министъра на регионалното развитие освен да го преасфалтират, докато това се случи да направят предупредителна пътна сигнализация, защото шофьорите нямат никакви предупреждения, че там има огромни кратери. Освен това сезирах и министъра на вътрешните работи да сложи патрули, които да регулират движението. Последната информация, която имам, е, че в последствие до село Трифоново, една малка част, е преасфалтирана, но по-голямата част не е пипната, защото всичко в България се прави на парче."

Той добави, че и редица други пътища в Северозапада се нуждаят от основен ремонт.

"За отсечката от Лом до Козлодуй, която попада в моя избирателен район, само за миналата година два пъти съм сезирал както служебния министър Иван Шишков, така и Андрей Цеков, редовния министър, за нуждата от цялостно преасфалтиране на този пътен участък. Миналата седмица с нашия депутат от Враца Ивайло Папов внесохме пък писмен сигнал за състоянието на отсечката Бяла Слатина-Кнежа-Плевен, през която ми предстои да премина утре. И ние, народните представители, пътуваме през тези отвратителни отсечки, които не се ремонтират заради бездействието на АПИ, и също носим този риск да увредим здравето и живота си на тези отсечки. Правим всичко, което е възможно, за да може изпълнителната власт да ги ремонтира."

Петър Петров заяви още, че се надява тежкотоварният трафик да не бъде пуснат отново през старопланинския проход "Петрохан", защото това допълнително ще усложни пътната безопасност в региона.

"Последните две лета участвах няколко пъти в масови протести, инициирани от пътуващи и от местни жители, за да не се допускат тирове. Току що слязох през прохода и все още няма пуснати тежкотоварни камиони. Дано тази заповед, която е от началото на януари, не бъде приведена в действие, тъй като е изключително рисково да преминават тежкотоварни камиони през "Петрохан". В допълнение на това видях, че хоризонталната маркировка, особено в северната част, липсва. Ще внеса веднага искане до министъра на регионалното развитие АПИ да направи съответните обозначения."



Защо се бави вече 6 години строителството на пътя Ботевград-Мездра, което е причината за лошото състояние на обходите и тежките пътни инциденти?

"По същата причина, поради която от 6 години всяко едно правителство се опитва да вкара България в еврозоната. Не желаят да има бюджетни разходи за пътища, тъй като това са най-големите разходи от капиталовите, за да може бюджетното салдо да е с до 3% дефицит, което е условие за приемането на България в еврозоната. Това е причината да не се вършат сериозни ремонти, от каквито обаче се вижда, че имаме жизнена нужда особено тук - в Северозапада. Ако си спомняте, бившият министър обещаваше по време на парламентарен контрол, че пътят ще бъде отворен декември месец. Това не се случи. Сега министърът на регионалното развитие Иван Иванов обещава, че това ще стане юни месец. Там проблемът със свлачищата се оказа, че е сериозен и съм песимист, че ремонтът ще приключи юни месец. За да пътуват българите по хубави и безопасни пътища, трябва да се правят инвестиции, каквито виждаме, че АПИ не прави. Заради това ние от "Възраждане" декември месец внесохме проект за промени в Закона за пътищата, за да може да има т.нар. регресна отговорност на ръководителите на тези институции, които стопанисват пътищата, когато проявяват престъпна небрежност и бездействие да ги ремонтират. Така както във видеоклипа, видян от 250 000 души, с тези дупки, в които ако удари кола, не се знае човекът дали ще оцелее."

Петър Петров добави, че по същата причина закъснява строителството и на останалите отсечки от новия път - Видин-Монтана и Монтана-Враца.

"Правителството не желае да инвестира в скоростния път, който бързо да поеме този наистина сериозен международен трафик. Не желаят да вложат инвестиции, за да се осигури здравето и животът на пътуващите. Вместо това режат всички бюджетни разходи, само и само за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад. Това е причината да не се инвестира в тези наистина важни пътища. Най-големият проблем за възникването на пътнотранспортните произшествия е, че караме по лоши пътища и единствените отговорни за това са правителството и АПИ."

Повече - в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Може ли да бъде намален делът на сивата икономика у нас?

Делът на сивата икономика в България расте и вече е 34.6%. До 2017 г. у нас е налице умерен, но стабилен спад на сивата икономика от близо 32% до 30%. С идването на пандемията има рязко увеличение до 32.9%, а през 2023 г. неформалната икономика в страната вече има дял от 34.6% от БВП. Това е най-високото ниво за ЕС, равняващо се на 60 млрд. лв.,..

публикувано на 16.04.25 в 10:45

Пътят Видин-Ботевград е жизненоважен!

"От името на жителите на Северозападна България искам да кажа, че пускането на този път е от изключително жизненоважна значимост", заяви кметът на Враца Калин Каменов при инспекцията на регионалния министър Иван Иванов на строителството на отсечката Мездра-Ботевград.  Ако се работи със същите темпове, както увериха строителите, реално до..

публикувано на 15.04.25 в 11:58

Има ли нужда от промени в размера на такса смет

Постоянната комисия по стратегическо развитие на местното самоуправление (ПКСРМС)  и Постоянната комисия по финанси и бюджет (ПКФБ) на НСОРБ проведоха съвместно заседание. Един от въпросите, които обсъдиха касае размерите на местните данъци и такси и предложения за промени в законодателството. Кметът на Мездра Иван Аспарухов е председател на..

публикувано на 14.04.25 в 15:18

Жители на Балей: Предпочитаме да пазаруваме в Сърбия, там е по-евтино

В рубриката "Добро утро, кмете", днес ще посетим село Балей в община Брегово. То е най-северозападното населено място в България, намиращо се непосредствено край граничната река Тимок и на 3 км от река Дунав. Това стратегическо място оказва се, че днес с нищо не е допринесло за развитието на селото. Напротив. Река Тимок, която тече близо до площада..

публикувано на 11.04.25 в 13:45
Красимир Георгиев

Красимир Георгиев, АКАБ: Докато системата не се разгради, няма как да се постигне високо ниво на безопасност

Правителството набеляза 37 мерки срещу войната по пътищата.  На съвещание при премиерът Росен Желязков министри и представители на неправителствения сектор, както и семейства, загубили близките си в катастрофи, обсъдиха организационните проблеми в работата на институциите, отговорни за контрола на трафика по пътищата.  Реализацията на..

публикувано на 10.04.25 в 10:00

Увеличават ли се проблемните сектори на икономиката?

Броят на фалитите в България ще нарасне с по 2% през тази и следващата година, тъй като все повече компании изпитват затруднения да изплащат задълженията си, а проблемните сектори се увеличават. Бавните и сложни процедури за обявяване на несъстоятелности още повече усложняват положението. Това се посочва в изследване на глобалния застраховател..

публикувано на 09.04.25 в 10:45

Корупцията, бездействието и чувството за безнаказаност убиват

Ако беше пуснат пътят Ботевград-Мездра, вероятно Сияна щеше да е жива. Това призна регионалният министър Иван Иванов. Именно заради продължаващия вече 4 години строеж на пътя, тежкотоварният трафик е отклонен по обходни маршрути. Нелепата загуба на 12-годишното момиче разтърси България. На редица места в страната се организират протести срещу лошото..

публикувано на 08.04.25 в 11:53