Безопасността зависи от условията на трасето, състоянието на автомобила, но най-вече от водачите. През есенните и зимни месеци вниманието им трябва да е повишено заради метеорологичните условия и защото се налага да се шофира повече в тъмните часове на денонощието.
Само на територията на област Враца за десетте месеца от началото на годината са установени над 28 000 нарушения, свързани със скоростта, каза старши инспектор Светослав Николов, началник група в сектор "Пътна полиция" към Областната дирекция на МВР:
"Предприети са активни превантивно-информационни кампании и мерки, насочени към рисковите участници в движението, включително за опазване от пътно-транспортни произшествия на деца и юноши. Към момента се провежда "Акция зима", като насочеността на същата е контрол по отношение на техническата изправност на автомобилите и тяхната подготовка за настъпващия зимен сезон."
В региона на Враца рисков участък е кръстовището с кръгово движение на обхода на областния център, който е с повишена концентрация на пътно-транспортни произшествия.
За лошо състояние на международния път Е-79 между София и Видин в участъците Мездра-Враца и Враца-Монтана алармира Борис Стефанов, слушател на радио Видин:
"Е-79 между София-Видин е осеян с големи дупки като кратери. По този път минават много автобуси, тирове и коли, може да се случи нещо като на магистрала „Струма“. Хубаво е да се вземат мерки, да бъдат запълнени тези дупки. Плащаме винетки, а пътищата не се подържат. Лошото състояние е в следните участъци: 1. Люти дол; 2. Мездра-Враца и Враца-Мездра; 3. Околовръстен път на Враца; 4. Враца-Монтана- целия участък, особено след камерата за отбивката за с. Краводер - там е дупка до дупка. При валеж на дъжд тези дупки се запълват с вода и не се виждат, а така се чупят и колите."
За повишаване безопасността на движението по първокласния път I-1 Видин – София през предстоящите зимни месеци в момента се изкърпват най-компрометираните участъци на територията на област Враца, съобщиха в отговор от пътната агенция. Допълват, че през миналата седмица е изкърпена настилката на пътя в област Монтана. В писмото се посочва още, че Агенция "Пътна инфраструктура" извършва всички необходими действия трасето на скоростното направление Видин – Ботевград да бъде изградено поетапно, което ще подобри значително свързаността на Северозападна България със столицата и с автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма".
Строителни дейности се извършват в близо половината от трасето. За останалата част от направлението се работи по проектирането, отчуждаването на засегнати от строителството имоти, извършване на всички необходими административни дейности по теренното осигуряване на трасето, посочват от пътната агенция.
В момента в изпълнение са близо 88 км от бъдещото скоростно направление Видин – Ботевград, съобщават от АПИ. Уточняват, че през 2019 г. работата е започнала от едни от най-сложните отсечки – Мездра – Ботевград и Видин – пътен възел "Макреш", с обща дължина 62,4 км. В участъка от път I-1 Мездра – Лютидол в края на миналата година е готово едното платно и трафикът в отсечката се осъществява двупосочно по него с временна организация и временна пътна маркировка. Строителните работи продължават паралелно в съседното платно, както и по целия километраж на обекта. През май тази година са започнали строителните дейности в още два участъка – от пътен възел "Макреш" до пътен възел "Бела" /с дължина 13,6 км/ и от пътен възел "Бела" до пътен възел "Ружинци" /с дължина 11,1 км/. Срокът за изпълнение на тези близо 88 км по договор е краят на 2023 г.
На 21 ноември отбелязваме Деня на християнското семейство - повод да се замислим върху значението на семейството и брака като основи на духовния и социален живот. В съвременното общество, обаче, много млади хора избират да живеят заедно и без да сключват брак. Какви са причините за възникването на тези тенденции? Според социалния..
Застаряването на населението в Европейския съюз (ЕС) е един от най-сериозните проблеми, с които повечето страни ще се сблъскат в близко бъдеще. Съществуват сериозни опасения за предизвикателствата, които все по-застаряващото население поставя пред икономическите и социални условия в момента. Делът на младите хора (на възраст 0-14 г.) в EС до..
Остават ли Видин и Северозападният регион на последно място по икономическо, демографско и социално развитие? Институтът за пазарна икономика представи традиционния си доклад "Регионални профили: показатели за развитие 2024". Тазгодишното проучване показва, че изпреварващият икономически растеж в няколко от по-малките области в България..
Изборът за бъдещото професионално развитие е още в училище. Как правилно да се насочат учениците, обяснява Силвия Ставрева от Центъра за подкрепа на личностното развитие с предмет на дейност кариерно ориентиране и консултиране във Видин. "Центърът работи с ученици от I-ви до XII-ти клас и в тази връзка нашата програма за работа с тези..
Екипът на Радио ВИДИН гостува в близкото до Видин село Неговановци. То се намира н а 12 км от областния град. Красиво и благоустроено е Неговановци. Впечатлява с големия и обновен площад с красиви декоративни дървета и добре поддържани зелени площи. Смята се, че Неговановци е лицето на община Ново село, защото е първото село, което..
Преговорите за редовен кабинет продължават на фона на начертани червени линии и намерения за санитарен кордон. Ще намерят ли партиите формула за управлението? Кои са възможните партньори и невъзможните компромиси? Политическото бъдеще на страната дискутираме с политическия анализатор Тома Ушев , автор в дясната платформа "Консерваторъ". Радио..
От Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) внесоха жалба във Върховния административен съд с искане за отмяна на постановлението на Министерския съвет за повишение на минималната работна заплата на 1077 лева от 1 януари. В жалбата работодателите настояват за отмяна на постановлението, с което бе прието повишаването, като..