"По този начин тези, които шмекеруват, ще дойдат в светлата част на сектора. Ще могат да бъдат контролирани въпросните фирми така, както се контролират големите и ще има една качествена услуга за българските пътници. Ние, като органи от страна на държавата и на общините, сме длъжни да го предложим и да го осигурим. Малките превозвачи няма да бъдат ощетени. Прагът е 50 хиляди лева, което се получава, ако човек си фактурира всички документи. В Северозапада нещата са така - забравен край, престарял автобусен парк, обезлюдени села и се получава омагьосан кръг. Ако през 2007 г. на областната автогара в Монтана са оперирали 37 фирми, то днес са 6-7, което е в пъти свиване на тази дейност. Затова ние, като фирми-превозвачи от този край, търсим съдействие и начин на допълнително регулиране и внимание от страна на институциите, за да подобрим автобусния парк. Никак не е лесно, но е възможно и може да бъде направено. За пръв път имаме реален напредък. Утре имаме втора среща с транспортния и финансовия министри с конкретен дневен ред, най-наболелите въпроси."
Необходимо е да има коренна промяна на цялата система на работа, като се почне от превозвача, мине се през Общината и се стигне до правителствените органи, допълни Захариев.
Транспортната дейност в пограничните райони и районите с намаляващо население има социална насоченост. И е добре да бъде изцяло финансирана от държавата почти на 100%. Трябва да се промени моделът на финансиране на нерентабилните линии в малките населени места, каза Петър Захариев. По думите му на този етап в България това няма как да стане, но това е правилният път.
В "Думата имат старейшините" ви срещаме с Катя Апостолова, която е работила като учител в Монтанско. Тя е преподавала по български език и литература, музика и руски език, завършила е Великотърновския университет, впоследствие и Шуменския университет. Родена е в Провадия, но още през през 1979 година се мести в Монтана, откъдето е нейният съпруг...
С дългоочакваното отваряне на ремонтираното платно на видинския булевард "Панония" колоездачите в града вече могат да ползват нова велоалея. За да бъде защитена от недобросъвестни шофьори, спиращи автомобилите си върху зоната, тя е маркирана със знаци, изградена е дори вертикална преграда с колчета. Подобни места за хората, обичащи да се..
Седмицата на Христовото страдание, както и последващото Възкресение са вдъхновение за редица композитори. Преди да чуем музиката, инспирирана от евангелската история обръщаме поглед към класическия композитор и виртуозен виолончелист Луиджи Бокерини . Следват Жан Батист Люли и Te Deum , Йохан Себастиан Бах - Air , Йозеф Хайдн с ораторията..
Видинският художник Петър Дарковски участва със свои творби във Великденска изложба на Плевенското дружество на художниците, подредена в една от залите на Националното изложение на художествените занаяти и изкуствата в Орешак. Макар че живее и работи във Видин, Петър Дарковски е част от творческата организация на художниците в Плевен. За..
Намираме повод в Международен ден на труда -1 май, за да се върнем към самото начало на тази основна човешка дейност и да разберем как се е променяла и какъв е приносът ѝ за човечеството. Тръгваме от онова далечно минало, за което няма никакви писмени данни, а според някои хипотези по това време трудът бил чисто женска дейност. Това каза археологът..
Спектакъл с дронове, вечерни концерти и десетки събития са част от програмата на Ботеви дни 2024 година. За врачани поредицата от празнични дни са нещо повече от традиция и това си проличава от програмата за честването им през тази година. Тазгодишната програма на Ботеви дни е изключително богата - в нея влизат 38 събития, които са от основната..
"Носии на бъдещето" е името на най-добрата бизнес идея в Националното състезание по предприемачество, провело се в Свищов, която спечели първо място. Създател на идеята е дванадесетокласничката Катерина Домб и от Финансово-стопанската професионална гимназия "Васил Левски" в Монтана и нейните съотборници от ПГ по икономика в Русе, Хасково и..