Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Трафикът за Дунав мост 2 се е утроил, Е-79 не издържа

Снимка: Радио ВИДИН

Трафикът по международния път Е-79 в Северозапада непрекъснато се увеличава и пет години след отварянето на Дунав мост 2 трасето трудно поема големия брой тежкотоварни автомобили, инцидентите станаха ежедневие. Официалната статистика сочи, че през 2013 година, когато мостът беше пуснат в експлоатация, средно седмично са преминавали по 8 400 моторни превозни средства, а сега- през изтеклата седмица беше поставен своеобразен рекорд, достигайки числото 24 000 предимно тежкотоварни автомобили, преминали през моста, т.е. трафикът се е увеличил три пъти за последните пет години.

Преди дни стана поредният тежък инцидент. Малко след полунощ в понеделник холандски тир, шофиран от румънски гражданин, се заби в къща във видинското село Медовница. Шофьорът загина, а като по чудо няма други пострадали.

Сред най-опасните е участъкът Димово-Бела-Скомля-Медовница, характерен с последователни и остри завои. Често тирове, управлявани от водачи, непознаващи особеностите на трасето, преминават с несъобразена скорост, което води до тежки и неприятни инциденти. Собствениците на къщи до пътното платно живеят в непрестанен страх от профучаващите 40-тонни камиони. Заради това събрали подписка с искане за ограничаване на трафика, разказа кметицата на Медовница Павлина Ковачева. Резултат обаче няма.

"Ако трябва, ще протестираме и ще затворим пътя", добави Ковачева.

Имотът на Илка Тодорова в Скомля неведнъж е бил "навестяван" от тежките машини.

Снимка"В един и същи ден- три пъти. Сутринта в 6 часа, на обяд в 3:20 и вечерта. Сега, като говоря, настръхвам цялата. Всеки нормален човек иска спокойствие, сигурност и закрила, а аз ето какво получих. КАТ и застрахователите ме посъветваха да замина, ако има къде да отида, защото тук е опасно. До там се стигна- да напусна бащиния си дом, където съм се родила и израсла, където ми е мило. Областната управителка доведе комисия и разпореди да се вземат мерки, но нищо не са направили. Една група хора от селото отидохме в Министерството на регионалното развитие. Прие ни началникът на кабинета. Министърът не ни прие, каза, че ще разучи случая и ще ни се обади, но не ни се обади. Записахме се при Дончо Атанасов, бившия вече началник на Агенция "Пътна инфраструктура". Той ни прие, взе присърце проблемите ни, обади се по телефона и ги направи на нищо, разпореди на кмета на Димово и началника на "Пътно управление"- Видин да се направи най-стабилната мантинела, която "да даде възможност на жената да живее спокойно". До ден днешен- нищо. Живея неспокойно, щом завали дъжд- не мога да спя. Вече казах и да не пращат внучката, която преди по цяло лято беше тук. И самите шофьори са много притеснени. Тировете едва се разминават на този тесен път, качват се на тротоарите. Трябва да се направи нещо... Направихме подписка с искане да се ускори изграждането на новата отсечка Димово-Ружинци, за да се избегнат тези завои тук и да живеем спокойно. Ден не минава без катастрофи", разказа Илка Тодорова.

За проблем с нарасналия трафик признават и от "Пътна полиция"- Видин. Правим всичко, което е в нашите компетенции, за да не се стига до тежки инциденти, но състоянието на пътната инфраструктура не зависи от нас, обясни началникът на сектора главен инспектор Владимир Герасимов и добави:

Снимка"Всичко, което е възможно като мерки, които да се включат в обхвата на пътното платно и не е свързано с реконструкцията и препроектирането на пътя, като: знаково стопанство, еластични огради, канавки, шумящи маркировки, е направено. На всеки от нас е ясно, че този път не е конструиран да поеме такъв огромен трафик, но за съжаление не е в нашите компетенции и възможности да променим фактическата обстановка. Триъгълникът, който влияе на безопасността на движението, са водачите, инфраструктурата и контролът. Ние сме от страната на контрола и полагаме максимални усилия. Колегите от Белоградчик са страшно натоварени, защото в отсечката, която е в тяхната териториална компетентност, се случват ежедневно инциденти, главно с участието на товарни автомобили. Полагаме максимални усилия, но няма как да спрем този трафик. Географското положение е такова, че от тук е входно-изходната артерия за Европа. На територията на област Видин от началото на годината са регистрирани 194 пътно-транспортни произшествия, при които са ранени 30 и са загинали 6 лица."

Разбира се, за да се облекчи трафикът от и към Дунав мост 2 и пътните инциденти да намалеят, трябва да се изгради по-широк и безопасен път. След протестите в началото на година, правителството обеща това най-накрая да се случи. Обаче дори всичко около обществените поръчки и финансирането да мине гладко, цялото направление от Видин до Ботевград ще е готово най-рано след поне 4 години. А дотогава...?

Повече- в прикачения звуков файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Рупци: Китно, но обезлюдяващо село

Гостуваме на село Рупци, община Видин. Това е едно от най-близките села до областния град, само на около 5 км. Въпреки, че Рупци е много близо до Видин, местните жители са намалели значително през последните години. В селото постоянно живеят по-малко от 100 души, предимно възрастни хора. Илиян Ангелов е кмет на Рупци от 2015 година, като в..

публикувано на 14.02.25 в 11:30
Яница Петкова

Яница Петкова: Социалните мрежи са ни изнежили

Фалшивите новини и ограниченията в мрежите са новата нормалност.  Над 60% от българите твърдят, че на практика попадат всеки ден на информация, която може да се определи като лъжлива. Тенденцията от последните години сочи, че България трайно заема последно място сред държавите от Европейския съюз в Индекса за медийна грамотност.  Защо..

публикувано на 13.02.25 в 10:00
Тома Ушев

Тома Ушев: Интернет е отражение на човешката природа

Фалшивите новини и ограниченията в мрежите са новата нормалност.  Над 60% от българите твърдят, че на практика попадат всеки ден на информация, която може да се определи като като лъжлива.  Тенденцията от последните години сочи, че България трайно заема последно място място сред държавите от Европейския съюз в Индекса за медийна грамотност...

публикувано на 13.02.25 в 10:00

Ще се включи ли Северозападът в протеста срещу надценките на храните?

Бойкот на хранителните магазини е обявен за 13 февруари, четвъртък. Заради високите цени, идеята е на тази дата магазините да останат пусти и в тях да не влезе нито един купувач. Протестът е по примера на Хърватия и е организиран от Движение "Системата ни убива", Федерацията на потребителите в България и Обединени пенсионерски съюзи...

публикувано на 12.02.25 в 10:45
Румен Гълъбинов

Румен Гълъбинов: Очевидно е, че членството ни в ЕС, в Шенген, а и в еврозоната, ни дава възможности за по-добър живот

До края на тази седмица трябва да бъде внесен в парламента проектобюджетът за тази година. Това обявиха премиерът Росен Желязков и финансовият министър Теменужка Петкова. Според новите управляващи в държавният бюджет има недостиг от 18 млрд. лева. Съпредседателите на "Продължаваме промяната" Кирил Петков и Асен Василев пък заявиха, че по техни..

публикувано на 11.02.25 в 12:52

Какъв е ефектът от Шенген за бизнеса във Видин

Малко повече от месец, откакто България е част от Шенген, свободното пътуване вече оказва известно влияние в пограничен район, какъвто е Видин. В града и преди можеха да бъдат забелязани не малко граждани на Румъния. Но с падането на задължителните гранични проверки, съвсем естествено е това да се засили. А потенциалът за посещения е огромен,..

публикувано на 10.02.25 в 11:05

Село Септемврийци очаква своя църковен храм

 Екипът на радио Видин гостува в село Септемврийци, община Димово. В България има още едно село с това име и то се намира в община Вълчедръм. В миналото селото е носило името Толовица и е било част от община Лом, но по време на социализма се преименува в Септемврийци, поради факта, че от селото има участници в Септемврийското въстание през 1923 и..

публикувано на 07.02.25 в 12:05