Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ще заработи ли моделът на индустриалната зона във Видин?!

Индустриалната зона на Видин е на мястото на т. нар. Свободна безмитна зона.
Снимка: Национална компания Индустриални зони
В "Посоките на делника" дискутираме по темата с народния представител Росен Живков и с общинския съветник Павел Паунов, след като стана ясно, че индустриалната зона във Видин е сред икономическите приоритети в управленската програма на кабинета. При представянето на програмата, министърът на икономиката Емил Караниколов изтъкна, че развитието на вече съществуващите индустриални зони и създаването на нови е много важен аспект от успешното стимулиране и привличане на инвестиции в страната ни. Една от важните зони, която трябва да се развие е тази във Видин. С решение на Министерския съвет от края на месец юли т.г., е премахната разпоредба, която датира още от преди 1987 година. Разпоредбата е забранявала продажбата на терени и отстъпване право на строеж във видинската индустриална зона. Според министър Караниколов това е била и пречката към момента тази зона да не се развива. Ето защо Министерският съвет е гласувал за промяна на това решение, обясни министърът и допълни, че има голям интерес към индустриалната зона във Видин.


"Има проведени разговори с голям инвеститор, да се развие един завод за производство на автомобилни части. На следващ етап възнамеряваме да има и цял един завод за сглобяване на автомобили. Има вече проявен интерес, а когато се подпише споразумението, стигне се до закупуването на терени, тогава плановете са в ръцете на инвеститорите. Изграждането на завод или на цех за производство не е нещо, което може да стане с магическа пръчка, може да стане до 1-1,5 година, на завод до 3 години. Във Видин, за съжаление, бясната и чисто печалбарска приватизация на терени доведе дотам, че нямаме обособени парцели от 100-150-200 дка., които да се закупят на едно място. Има едни терени, които са прилежащи, до Дунав мост 2, това са два парцела около 670 дка. Те трябва да се прехвърлят от Министерството на земеделието и горите към Министерството на икономиката, за може да се получи един голям индустриален парк от близо 1 000 дка.", каза народният представител Росен Живков. 


По думите на заместник председателя на Общинския съвет във Видин Павел Паунов, "в начина за развитие на една индустриална зона първо- да бъде инвестирано от държавата в инфраструктура и след това да се дава един готов терен, който да може да отговаря на европейските изисквания за настаняване на завод или на група заводи, наречена клъстер със сходни производства. Така ще може да се покрие цялата територия и ще има сериозен икономически ефект. Очакваме Правителството и Националната компания индустриални зони да съдействат за намиране на такъв голям инвеститор. Надявам се моделът да проработи и във Видин."  


Ако е вярно, че славното минало е предпоставка за бляскаво бъдеще, за видинската индустриална зона всичко хубаво предстои!


Още за това, може ли индустриалната зона във Видин да е част от едно устойчиво развитие на града и региона, да създава нови работни места и да генерира приходи- чуйте в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Петър Петров: Пътят Видин-Ботевград се бави заради стремежа към еврозоната

Народният представител от "Възраждане" от Монтана Петър Петров публикува видеоклип с огромните дупки, които са се появили по международния път Е-79 между Монтана и Враца. Той обясни, че само за няколко километра по тази отсечка е преброил над 100 дупки, които са предпоставка за пътни произшествия:  "През последните две години изключително много..

публикувано на 15.04.25 в 13:46

Пътят Видин-Ботевград е жизненоважен!

"От името на жителите на Северозападна България искам да кажа, че пускането на този път е от изключително жизненоважна значимост", заяви кметът на Враца Калин Каменов при инспекцията на регионалния министър Иван Иванов на строителството на отсечката Мездра-Ботевград.  Ако се работи със същите темпове, както увериха строителите, реално до..

публикувано на 15.04.25 в 11:58

Има ли нужда от промени в размера на такса смет

Постоянната комисия по стратегическо развитие на местното самоуправление (ПКСРМС)  и Постоянната комисия по финанси и бюджет (ПКФБ) на НСОРБ проведоха съвместно заседание. Един от въпросите, които обсъдиха касае размерите на местните данъци и такси и предложения за промени в законодателството. Кметът на Мездра Иван Аспарухов е председател на..

публикувано на 14.04.25 в 15:18

Жители на Балей: Предпочитаме да пазаруваме в Сърбия, там е по-евтино

В рубриката "Добро утро, кмете", днес ще посетим село Балей в община Брегово. То е най-северозападното населено място в България, намиращо се непосредствено край граничната река Тимок и на 3 км от река Дунав. Това стратегическо място оказва се, че днес с нищо не е допринесло за развитието на селото. Напротив. Река Тимок, която тече близо до площада..

публикувано на 11.04.25 в 13:45
Красимир Георгиев

Красимир Георгиев, АКАБ: Докато системата не се разгради, няма как да се постигне високо ниво на безопасност

Правителството набеляза 37 мерки срещу войната по пътищата.  На съвещание при премиерът Росен Желязков министри и представители на неправителствения сектор, както и семейства, загубили близките си в катастрофи, обсъдиха организационните проблеми в работата на институциите, отговорни за контрола на трафика по пътищата.  Реализацията на..

публикувано на 10.04.25 в 10:00

Увеличават ли се проблемните сектори на икономиката?

Броят на фалитите в България ще нарасне с по 2% през тази и следващата година, тъй като все повече компании изпитват затруднения да изплащат задълженията си, а проблемните сектори се увеличават. Бавните и сложни процедури за обявяване на несъстоятелности още повече усложняват положението. Това се посочва в изследване на глобалния застраховател..

публикувано на 09.04.25 в 10:45

Корупцията, бездействието и чувството за безнаказаност убиват

Ако беше пуснат пътят Ботевград-Мездра, вероятно Сияна щеше да е жива. Това призна регионалният министър Иван Иванов. Именно заради продължаващия вече 4 години строеж на пътя, тежкотоварният трафик е отклонен по обходни маршрути. Нелепата загуба на 12-годишното момиче разтърси България. На редица места в страната се организират протести срещу лошото..

публикувано на 08.04.25 в 11:53