Какви участници в движението са велосипедистите провери Венцислав Величков.
"Велосипедистите, повечето от тях, са грамотни участници, но водачите на МПС карат много пъти с несъобразена скорост и ни притесняват... Има определени места за велосипедистите, обаче паркират колите. Опасни са велосипедистите, защото не гледат. Задължително се съобразяват и с колоездачите, и с пешеходците... Според мене трябва да бъдат по-внимателни и да се съобразяват и с другите водачи, а не само да мисли, че знае некъв правилник, а всъщност нищо не знае...", казаха видинчани.
Какво казва Законът за движение по пътищата за велосипедистите? Те са длъжни да спазват всички правила, както и водачите на моторни превозни средства. Статутът на велосипедистите е по- различен от този на шофьорите и на пешеходците. "В Закона за движение по пътищата няма раздел, който да вменява конкретни задължения на водачите на МПС да имат по- особено поведение към велосипедистите, както например е посочено в раздел 22- поведение на водачите към пешеходците. Тук важи общото правило на участниците в движението, както за велосипедистите, така и за водачите на МПС да съобразяват своето поведение на пътя с останалите участници и да не създават пречки за движението и предпоставки за настъпване на ПТП", обясни главен инспектор Владимир Герасимов- началник сектор "Пътна полиция"- Видин.
Велосипедът трябва да бъде технически изправен, да има спирачки, звънец, устройство за излъчване на добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад, да има светлоотразителни елементи по него, за да може да се забелязва в тъмната част на денонощието. Водачът на велосипед е длъжен да ползва светлоотразителна жилетка при управлението на велосипед извън населени места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост, да се движи възможно най- близо до дясната граница на платното за движение и т.н.
"Бих ги посъветвал велосипедистите първо да спазват посоката на движение по дадени улици в града, които са еднопосочни, а, за съжаление, велосипедистите, особено в по- напреднала възрастова група, не се подчиняват на знаците, не спазват техните указания и нарушават правилата."
Пътно- транспортните произшествия през миналата година са 10 с участието на велосипедисти. Двама са загиналите, ранените са трима. Жертвите са с нисък социален статус, възрастни хора. Евтим Стефанов е директор на Агенцията за регионално развитие и Бизнес център- Видин. Самият той кара колело, има поглед каква е ситуацията и в чужбина. В много други страни от Европейския съюз те са с пълни права, както всички останали.
"И затова правилото е, че по- големият трябва да пази по- малкия, т.е. колите и ТИР-овете трябва да пазят велосипедистите и да ги зачитат като пълноправни участници в движението. Ние сме свикнали да не спираме на пешеходни пътеки, да не зачитаме велосипедистите. А колкото повече хора се движат с колело, толкова по- добре. Съответно харчим по- малко бензин, хората са здрави, защото спортуват. Ние практически нямаме велосипедна инфраструктура във Видин. В идеалния случай тези велоалеи трябва да бъдат направени по главните улици, трябва да има възможност да се придвижват свободно колелетата, както е в много други страни в Европа", каза Евтим Стефанов.
На 11 март предстои да бъде даден старт на проекта на Агенцията за мрежа от електрически велосипеди и зарядни станции в Северна България и още толкова в Южна Румъния. Закупени са 120 електрически велосипеда, които ще бъдат разположени в 16 града в страната и още толкова в северната ни съседка. Между тези точки за наемане на велосипеди ще има зарядни станции. Избрани са оператори на местно ниво, които ще отдават колелетата под наем и ще отговарят за тяхната поддръжка.
В нестабилен, несигурен и страдащ от редица кризи свят живеят съвременните общества. Подготвени ли сме да се справим и как да овладеем заплахите, които ни притискат? В "Посоките на делника" потърсихме мнението на проф. Маруся Любчева, университетски преподавател, бивш народен представител и евродепутат : "Обществото ни наистина се намира в една..
В България всеки пети човек е беден - страната ни е на дъното на класацията за издръжка на живот в Европейския съюз. У нас се очаква увеличение на реалните цени в цялата икономика, което вероятно ще доведе до значително намаляване на реалните доходи и до увеличаване на бедността за домакинствата. Доходите също ще се променят - приходите от..
Днес ще посетим село Делейна в община Брегово. Намира се на 25 км от Видин и само на километър и половина от границата със Сърбия. Селото води началото си още от римско време. Споменава се за първи път под името Даляйна в турски данъчен регистър от 1560 г. По време на турското робство селото се е намирало на 2 км на изток от сегашното си..
Обречена ли е възможността за съставяне на редовен кабинет? Ще продължи ли да се задълбочава политическата криза в страната? Какви трябва да бъдат приоритетите пред 50-тото Народно събрание? Политическата ситуация дискутираме с Тома Ушев , автор в дясната платформа Консерваторъ. Радио ВИДИН : Как стигнахме дотук, това се чудя? Според..
Повечето работещи българи имат възможността да почиват само веднъж годишно, а както добре знаем нищо не може да бъде по-приятно от една спокойна лятна почивка. След дълга година на работа, ограничения и стрес е хубаво ваканцията ни да бъде пълноценна, с необходимите удобства и дори малки глезотии. Разбира се, след това идва основният въпрос -..
Започнаха консултациите при президента Радев преди връчването на първия проучвателен мандат за съставяне на редовно правителство. Първата среща на държавния глава бе с представители на политическата сила, спечелила най-голяма подкрепа на изборите, а именно - ГЕРБ-СДС . "Ще предложим правителство на малцинството с първия мандат", обяви лидерът..
Пакет "Мобилност" за сухопътния транспорт включва три ключови елемента: по-добро прилагане на правилата за каботаж, командироването на служители и времето за почивка на шофьорите. Каботажът е превозът на стоки в рамките на една страна, когато се прави от чуждестранен камион, след като той е осъществил международен курс от друга страна. Едно от..