Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Надеждни ли са автомобилите "втора ръка"

Снимка: Жоро Александров

Българите продължават масово да карат употребявани коли. Това показва статистиката на автотърговците у нас. Делът на автомобилите на възраст до 5 години през 2010 година у нас е бил 8,4%, през 2012 той пада до 3,5%. За сметка на това броят на автомобилите над 20 години се увеличава.

В анкетата по темата разговаряхме със сръбски туристи от близкия град Ниш.

"Тъй като нямаме достатъчно средства и ние в Сърбия, както и вие в България, аз съм "за" автомобилите "втора ръка". Хората купуват стари коли, защото са по- евтини. Нов автомобил струва 30 000 евро - тези пари човек не може да изкара за 10 години работа в Сърбия. Предпочитам немските автомобили, защото са издръжливи и поддръжката им е по- евтина от тази на френските возила"
- казаха за Радио ВИДИН гостите от съседна Сърбия.

Кои автомобили са сред най-надеждните марки, употребявани на старо у нас и кои производители наистина правят надеждни коли? Каква е тръпката да ремонтираш един употребяван автомобил и дори да го подготвиш за участие в рали? Това попитахме Ани Ванков, автомобилен състезател и автомонтьор от Видин.

Снимка: Жоро Александров"Най- надеждни са новите автомобили. Иначе за предпочитане са японските автомобили- двигателите са много здрави. За нашите пътища ходовата част е сериозен проблем. Австрийските коли са зле, като състояние на купето, защото по техните пътища използват препарати, които влияят на състоянието им. Двигател се прави, докато купето е проблем. За да участва в рали, автомобилът се нуждае от сериозна подготовка, но мисля че отново най- удачни са японските автомобили"
- обясни Ани Ванков.

Потърсихме автокъща от Враца по обява, която намерихме в интернет. Оттам не се представиха, но казаха, че е много относителна продажбата на автомобилите "втора ръка" и всичко зависи от година на производство, пробег и състояние на возилото. Свързахме се и със Светлин, работник в автоморга, предлагаща авточасти в Монтана. Според него най- трудни за поддръжка са японските автомобили и частите за тях са дефицит. Иначе за европейските коли резервни части се намират спокойно.

Враца още се слави като столица на колите втора употреба, тъй като но територията й има повече от 30 автокъщи, които предлагат возила "секънд хенд". По този показател градът под Околчица си оспорва лидерството в България с Дупница. Жоро Александров разговаря с Видин Христов, един от многобройните търговци на употребявани коли.

"Хората си купуват коли "втора ръка", не можем да се оплачем. Всеки има различни претенции и търси това, което му трябва. Имаме всякакви автомобили и по- стари и по- нови"
- каза Видин Христов.

Снимка: Жоро АлександровПреди дни от Комисията за защита на потребителите започнаха масови проверки на онлайн оказиони за автомобили.

"Има констатирани нарушения"
- каза за БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

"Извършваме проверки в интернет, където много често могат да бъдат открити примамливи оферти. Получава се разминаване между предварително обявеното състояние на возилата и реалното такова. Вече има и произнасяне по отношение на няколко търговци за практикувани от тях нелоялни търговски практики." 

Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Лехчево: Едно от най-големите населени места в област Монтана

Лехчево е село в Северозападна България. Намира в община Бойчиновци, област Монтана.  Най-старият писмен документ за село Лехчево се съхранява в ориенталския отдел на Народна библиотека "Кирил и Методий" в град София. Това е една данъчна книга, в която е отбелязано събраното през 1430 година "джизие" (така са наричали личния данък, който всеки..

публикувано на 29.11.24 в 15:03
Теодора Макавеева

Теодора Макавеева: Всеки регионален журналист ще излъже, ако каже, че не му е оказван натиск

Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се дори до прегаряне в професията, показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България за медийната свобода в страната.  Кои са факторите за този съпътстващ делника стрес на хората в медиите?  Ще намерят ли отговор..

публикувано на 28.11.24 в 10:05
Илия Вълков

Илия Вълков: Журналистите направиха всичко възможно през годините да намалят до минимум доверието

Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се дори до прегряване в професията, показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България за медийната свобода в страната.  Кои са факторите за този съпътстващ делника стрес на хората в медиите?  Ще намерят ли отговор..

публикувано на 28.11.24 в 10:00

Заложници ли са общините на политическата безтегловност?

Политическата обстановка в края на годината у нас остава напрегната и нестабилна. Българите се питат дали този път ще се сформира правителство и дали страната най-накрая ще преодолее дългогодишната политическа криза. За съжаление, потърпевши от нестабилната политическа ситуация се оказват и общините, които продължават да разчитат на сигурно..

публикувано на 27.11.24 в 10:45

Светослав Славчев: Без държавата да се намеси, няма как Видин да излезе от дъното

"Статистически вече не сме най-бедните, съревноваваме се с няколко области, като това, разбира се, не ме успокоява. Тук обаче Общината не може да направи кой знае какво. Общината и Общинският съвет могат да съдействат всячески на инвеститори и да има прозрачност в тази връзка, но липсата на инфраструктура е главният фактор, липсата на газова връзка,..

публикувано на 26.11.24 в 14:14

Ще работят ли младежите по специалността си след гимназията

Около половината от гимназистите, които завършват средно образование, няма да работят това, за което са учили. Това показва изследване на Института за пазарна икономика за 2024 година. В проучването се съпоставят различните специалности, които се завършват, приемът в професионалното образование и профилът на икономиката, обясни за Радио ВИДИН..

публикувано на 25.11.24 в 11:00

Село Куделин- най-северната точка на България

Днес гостуваме в село Куделин- най-северната точка на България при устието на река Тимок. Намира се в община Брегово, област Видин. Старото име на селото е Влашка Раковица. През 1934 г. е преименувано на името на владетеля на "Браничевската земя" Куделин. Историята на братята Дърман и Куделин е малко позната, но важна страница от средновековното..

публикувано на 22.11.24 в 16:56