"Благодаря на представителите на чешката фирма-производител, че напълно безплатно реши да използва своето превозно средство във важен за нашите граждани момент" - отбеляза Николай Иванов. Кметът на Враца допълни, че общинската управа планира разширение на транспортната си схема и че предложението за модернизация е включено в Стратегията за развитие на Северозападния регион.
"Електробусът е едно екологично и икономически изгодно транспортно съоръжение. То излиза по-евтино и защото не налага изграждането и поддържането на контактна мрежа. Това ще е приоритет пред общинското ръководство в следващите години" - каза Николай Иванов.
"Превозът е 5 пъти по-евтин от този, който осъществяваме сега. Тъй като във Враца тролейбусният транспорт има и социална функция - помага на социално-слаби и пенсионери да се придвижват с едни от най-евтините билети в цялата страна, ние гледаме с интерес към новия електробус. Отделно от това, нашият автопарк е остарял, а средствата за ремонти се увеличават"- смята пък управителят на "Тролейбусен транспорт" във Враца Николай Вълков.
"След 2020 г. Европейската комисия планира да извади от употреба транспортни средства с двигатели с вътрешно горене от централните части на европейските градове. Което означава да се сбогуваме с автобусите на дизел и метан"- припомни Емил Кимак, представител на чешката фирма-производител. С едно зареждане машините изминават между 180 и 220 км в градска среда, а между населените места- 150-170 км. Цената на един изминат километър е 11 лева, което е сериозно икономическо предимство.
Сътрудникът ни Петя Генова информира, че основните проблеми на обществения транспорт в община Берковица са свързани с междуселищните линии.
"Намаляването на населението означава по-малко пътници и липса на каквато и да е рентабилност. Проблемът е ясен, но трудно може да бъде решен"- каза за Радио ВИДИН Радослав Найденов, заместник кмет на община Берковица и добави:
"Линиите не са атрактивни и дори и след субсидирането на държавата, пак остават незаети линии и няма фирми, които да кандидатстват за изпълнението им. До всички села има автобусни линии към момента, но в повечето от тях те не са достатъчни или са нередовни. Невъзможността Общината да се пребори с нерегламентираните таксита също е част от проблема"- смята заместник-кметът.
Берковица е неголям град и почти всяко разстояние може да се мине пешком, ето защо в града от дълги години има само една градска линия. Оказа се, че и това вече е минало. Причината- фирмата, която е обслужвала линията до сега няма човешки ресурс. Влаковете също са силно редуцирани. В момента само три влака тръгват от Берковица към Монтана, Бойчиновци и Мездра, където се правят връзки с цялата страна.
Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.
Потребителите трябва да бъдат уверени и подкрепени в своята централна роля за нужните още днес промени, които да гарантират наличието на достатъчно и достъпни за всички ресурси в утрешния ден. Необходима е фундаментална трансформация в начина, по който произвеждаме, разпространяваме и консумираме храна. Това заяви Габриела Руменова от платформата..
Долна Вереница е малко, живописно село, едно от близките до Монтана, само на около 7 км. Това, че е близо до града, е и причината много млади семейства да си закупуват къщи и да избират спокойствието на селския живот, пред шума на града, дори към момента, броят на местните е по-малък, за сметка на придошлите в последните години. Животът в Долна..
Необходими са промени в Изборния кодекс, за да се сведат до минимум грешките при преброяването на резултатите. Това коментира Павел Петков, бивш председател на Районната избирателна комисия във Видин по повод делото в Конституционния съд за законността на изборите за 51-во Народно събрание. Павел Петков обясни и възможните причини за..
Очаква се днес Конституционният съд да се произнесе по законността на изборите за 51-ото Народно събрание. С обявяването му ще стане ясно и дали ще настъпят промени в броя и състава на парламентарните групи. Освен възможното разместване в мандатите и случващото се с "изчезналите" от чувалите бюлетини на седем от проверяваните секции, очакваме..
По-високи пътни такси са предвидени в проектобюджета за 2025 г. Тол таксите за превозвачите се очаква да се повишат с около 20%. Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ), коментира за Радио ВИДИН, че планираното увеличение е неаргументирано заради лошото състояние на пътищата...
Участъкът на международен път Е-79 между Видин и Монтана е един от най-натоварените както в България, така и в Югоизточна Европа, тъй като по него преминава тежкотоварният трафик от и към Дунав мост 2. Ясно е, че в момента капацитетът на пътя от Видин до Ботевград не отговаря на съвременните условия. Това е естествената и най-кратка връзка на..
Проблемът с ограничения достъп до лекарства в много населени места на територията на страната не е от сега. Влязлата в сила през 2024 "Методика за финансиране на аптеки, които изпълняват дейности по договор с НЗОК/РЗОК в отдалечени, труднодостъпни райони или са единствен изпълнител за съответната дейност в община, както и с денонощен режим на..