Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Тролейбусният транспорт във Враца- надежден, качествен и евтин

Тролейбусният транспорт е с приоритет във Враца, затова и стойността на билетчето няма да се променя, въпреки увеличението на електроенергията. В тролейбусният транспорт е бъдещето, затова и в следващите 10 години доста средства ще бъдат насочени към развитието му - в това е убеден управителят на общинската фирма "Тролейбусен транспорт" - Илиян Йончев.

"Наистина тролейбусният транспорт е с приоритет в нашия град. Ние сме основният превозвач в областния център. Около 85% от линиите в нашия град се покриват от "Тролейбусен транспорт" ЕООД. Предпочитанията към тролейбусния транспорт се коренят в неговата ефективност и по-ниската себестойност на превозите, което го прави предпочитан не само в нашия град, но и в национален, дори в европейски мащаб"- каза управителят на общинската транспортна фирма Илиян Йончев.

Според Илиян Йончев електротранспортът е бъдещето и затова в следващите 10 години доста средства ще бъдат насочени именно към развитието му. В същото време увеличението на електроенергията у нас от 1 юли изправя фирмата пред сериозно предивзикателство.

"Въпреки трудностите засега цената на билетчето за тролей във Враца ще остане 60 стотинки",
обеща Илиян Йончев. Така той се надява да привлече повече пътници в управляваната от него фирма, тъй като автобусите и маршрутките в града возят за по 70 и 80 стотинки. Управителят на транспортната фирма добави, че запазвянето на цената се прави с цената на много усилия от мениджърския екип, тъй като за последните 4 години, откакто не е коригирана цената на билетчето, са се увеличили разходите на фирмата за подддържа, данъци, осигуровки и ремонт на остарялата техника. Така на фона на икономическата ситуация врачани получав качествен и сигурен транспорт на една приемлива цена.

Общинската фирма "Тролейбусен транспорт" във Враца беше дадена за пример преди около 3 седмици от КНСБ като дружество, което в максимална степен защитава интересите на работниците и е предоставило доста социални придобивки на заетите в него 100 човека. Фирмата има сключен колективен трудов договор, който задължава работодателя да защитава своите работници. Бъдещето на фирмата изглежда вече малко по-розово, след като държавата е отправила поглед към инвестиране в електротранспорта. Изготвена е обобщена справка за всички градове, в които има тролейбусен транспорт. Идеята е със средства от Кохезионния фонд да бъдат доставени нови тролейбуси във всички градове, в които има електротранспорт.

"Идеята на Европейския съюз е през следващите години електротранспорта и електромобилите да присъстват по-често на пазара през следващите 10 години. Затова очакваме в близкото бъдеще и подмяна на автопарка с доставяне на нови тролейбуси. По този начин ще се подобри надеждността и комфорта на на пътуване, ще се даде възможност на хората с увреждания да ползват този транспорт, тъй като новите тролеи са снабдени с подобни платформи, за самото дружество - ще се намалят средствата за подддържка, тъй като в момента поддържама автопарк на 22 и повече години, а всички мотриси са преминали пробег от над 1 000 000 километра"- каза Йончев, който е убеден, че новите тролейбуси, които се предлагат на пазара, са със значително по-нисък разход на електроенергия.
По публикацията работи: Жоро Александров

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Лехчево: Едно от най-големите населени места в област Монтана

Лехчево е село в Северозападна България. Намира в община Бойчиновци, област Монтана.  Най-старият писмен документ за село Лехчево се съхранява в ориенталския отдел на Народна библиотека "Кирил и Методий" в град София. Това е една данъчна книга, в която е отбелязано събраното през 1430 година "джизие" (така са наричали личния данък, който всеки..

публикувано на 29.11.24 в 15:03
Теодора Макавеева

Теодора Макавеева: Всеки регионален журналист ще излъже, ако каже, че не му е оказван натиск

Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се дори до прегаряне в професията, показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България за медийната свобода в страната.  Кои са факторите за този съпътстващ делника стрес на хората в медиите?  Ще намерят ли отговор..

публикувано на 28.11.24 в 10:05
Илия Вълков

Илия Вълков: Журналистите направиха всичко възможно през годините да намалят до минимум доверието

Българските журналисти работят под непрекъснат стрес, който отключва тревожност, безсъние, стига се дори до прегряване в професията, показва седмото поредно проучване на Асоциацията на европейските журналисти в България за медийната свобода в страната.  Кои са факторите за този съпътстващ делника стрес на хората в медиите?  Ще намерят ли отговор..

публикувано на 28.11.24 в 10:00

Заложници ли са общините на политическата безтегловност?

Политическата обстановка в края на годината у нас остава напрегната и нестабилна. Българите се питат дали този път ще се сформира правителство и дали страната най-накрая ще преодолее дългогодишната политическа криза. За съжаление, потърпевши от нестабилната политическа ситуация се оказват и общините, които продължават да разчитат на сигурно..

публикувано на 27.11.24 в 10:45

Светослав Славчев: Без държавата да се намеси, няма как Видин да излезе от дъното

"Статистически вече не сме най-бедните, съревноваваме се с няколко области, като това, разбира се, не ме успокоява. Тук обаче Общината не може да направи кой знае какво. Общината и Общинският съвет могат да съдействат всячески на инвеститори и да има прозрачност в тази връзка, но липсата на инфраструктура е главният фактор, липсата на газова връзка,..

публикувано на 26.11.24 в 14:14

Ще работят ли младежите по специалността си след гимназията

Около половината от гимназистите, които завършват средно образование, няма да работят това, за което са учили. Това показва изследване на Института за пазарна икономика за 2024 година. В проучването се съпоставят различните специалности, които се завършват, приемът в професионалното образование и профилът на икономиката, обясни за Радио ВИДИН..

публикувано на 25.11.24 в 11:00

Село Куделин- най-северната точка на България

Днес гостуваме в село Куделин- най-северната точка на България при устието на река Тимок. Намира се в община Брегово, област Видин. Старото име на селото е Влашка Раковица. През 1934 г. е преименувано на името на владетеля на "Браничевската земя" Куделин. Историята на братята Дърман и Куделин е малко позната, но важна страница от средновековното..

публикувано на 22.11.24 в 16:56