Преди седмица в рубриката „Лесна работа“ ви разказах колко вълнуващо и изпълнено с неочаквани обрати може да бъде едно пътуване с влак: от стреса, че до последната минута не си сигурен дали изобщо ще тръгнеш до удоволствието на цената на един билет да получиш бонус – пътуването да се удължи с пет часа и четирсет минути. Последното може да се приеме за чиста печалба: возиш се, седиш си и изобщо правиш си каквото пожелаеш във влака почти двойно повече от времето, за което си заплатил. Къде е сега Уорън Бъфет? Да се възхити на инвестиционните дълбини, в които железниците могат да вкарат един скромен гражданин!
Някак оцеляваш до морето, слизаш, наслаждаваш му се един уикенд време и ето че идва моментът да се завърнеш, откъдето си тръгнал. Въпреки дългите обсъждания с близките ми, че има и други видове транспорт – къде-къде по-бързи, приятни и удобни, все пак решавам да дам втори шанс на железниците.
- Добре, – казват моите хора. - Щом жадуваш да хабиш краткото време от живота си за неприятни преживявания, давай! Изборът е твой.
И ето ме на гарата. Горещ летен следобед. Предвидила съм. Билетът е за първа класа, където вероятно има климатик. На перона се заприказвам с жена, която дълги години е работила като началник влак. Бодро ѝ съобщавам как след малко - във влака, ще се разхладим. Тя ме поглежда, все едно, че диагнозата ми е очебийна и вместо да говоря глупости, по-добре да си купя голяма бутилка студена вода – ще имам нужда.
- Защо? Нали нови вагони? Промени? Хубави неща?
Прекъсва ме в смисъл: „Не се излагай, от години си е същото. Като искаш климатик, върви си у дома и се разхлаждай на воля“.
Качваме се. Вагонът е общ, без купета. Претъпкан е. Температурата бие всички рекорди. Отдавна не съм ходила на сауна. В този момент получавам всички компенсации наведнъж.
Потегляме. Група младежи искат да заемат местата – моето и на още неколцина. Последвалото публично обсъждане на номера, билети и други железопътни теми осмисля половин час от пътуването. Накрая установяваме, че на техните билети освен номерът на влака, е изписана буква, която при нас липсва. След откритието младежкото ято полита да търси обяснение от кондуктора.
Междувременно пътници от съседния вагон преминават наоколо и надничат зад дамски чанти и бутилки с вода. Като в шпионски сериал. Разбиваме конспирацията случайно, когато питат кондуктора защо при тях няма ток и не могат да си заредят телефоните. Кондукторът гордо отвръща:
- Така като ме гледате, да Ви приличам на електричар?
Тайната е разбулена. Отдъхваме си. После пак се напрягаме: закъснението започва. Първо: да изчакаме един международен влак, после: да поспрем в Крумово. Докато наддаваме с колко ще закъсненеем, всеки вади по една ярка история за незабравимо пътуване с БДЖ, достойна да бъде увековечена в роман. Пътникът до мен е на по-малко от годинка. Участва в програмата с нечленоразделни викове и по памперс.
Докато се замерваме с железопътни рекорди, поглеждаме през прозореца и ахваме. Залезът е ослепителен. Опитваме се да снимаме. Получава се абстрактно изкуство. Залез зад неотваряем мръсен прозорец. Оставаме без снимки, но с красив спомен.
Дано да не дочакаме изгрева! Представяме си: изгрев след изгрев тук, до следващия Джулай. Хората - на Камен бряг, ние - до Крумово. Нова железопътна традиция – Джулай на Крумово.
Накрая наваксахме. Закъсняхме само с половин час. Не ни се слизаше – толкова беше забавно това пътуване.
Благодарим ти, БДЖ! Затопляш човешките отношения.
С конференция във Варна ще бъде отбелязан Международният ден на екскурзовода. Събитието започва от 10 часа в петък, 21 февруари, в зала 4 на Фестивалния и конгресен център при вход свободен. Това е трето издание на форума, на който ще се дискутират различни теми, свързани с професията на екскурзоводите, които мнозина определят като лицето на туризма ни...
Общинският съвет в Балчик одобри днес Белият град да подпише споразумение за сътрудничество с турската община Мармарис. „В резултат на подписания договор на 18 юни 2008 година за побратимяване между Община Балчик и Община Армуталан, Република Турция, през годините имахме активни контакти с нейното ръководство, а творчески колективи и спортни клубове..
Централната улица "Св. св. Констанитн и Елена" в кв. "Виница" е почистена до асфалт, обработена е против лед. Страничните улици обаче са истинско предизвикателство за автомобили и пешеходци. Тротоарите също са заледени и на по-стръмни улици са опасни, казват живеещи в района. Чуйте репортажа на Мартин Николов: Пътната обстановката във Варна днес е..
Дарителска кампания за създаване на образователни еко работилници в училища и детски градини провеждат от Академията за рециклиращо изкуство/Recycle Art Academy във Варна. Целта на тези работилници е децата да се учат да пазят природата , каза за Радио Варна Наталия Николова от организацията. Малчуганите ще научат повече за рециклирането,..
Ски пистата във Вълчи дол ще работи през почивните дни за всички любители на снежните забавления. Това съобщи кметът на общината Калоян Цветков. В момента пистата е покрита с естествен сняг, който тази нощ беше обработен. Днес ще бъдат поставени охранителни мрежи, които да отделят скиорите от децата с шейни. В следващите две нощи се очакват..
Тази сутрин в Добрич са били измерени рекордно ниските -20.1 градуса , според данните на НИМХ към 5.00 часа. Там е и най-студено в цялата страна. Досегашния рекорд за минимална стойност на тази дата е от 1984 година, когато са били отчетени -18.4 градуса. В момента в Добрич е -19 градуса , а снежната покривка е 27 сантиметра. Най-много сняг е..
Когато автобусът закъса и ти се наложи да се разходиш из снежна Варна и да повървиш 5-6 километра, виждаш и романтичната страна на изненадалата ни зима...през февруари. Леко си затваряш очите, мижаш (най-вероятно заради снежинките) за непочистените и необработените улици и тротоари и се радваш, че под обувките ти скърца сняг. Снимки: Даниела Стойнова..