Проблемът с пластмасата и намаляването на въглеродния отпечатък са едни то най-важните за разрешаване. Много индустрии постепенно променят производството си, за да отговорят на новите екологични норми. Парфюмерийната индустрия не остава по-назад. Все повече производители преминават от пластмасови към стъклени опакови. Само един факт - всяка година в света се произвеждат около 120 милиарда нови козметични опаковки. Едва малко над десет процента от тях са стъклени.
Все повече производители организират дейността си, подхождайки към нея холистично. Т.е. търсят цялостно и дългосрочно решение на проблемите. Този подход има и негативна страна, коментира Николай Лазаров, основател на бранд за натурална козметика.
Много от компаниите са с нагласата да постигнат бързи резултати с краткосрочни решения, които в дългосрочен план обаче дават своите негативи, казва Лазаров.
При оценката на един процес, тя трябва да се базира на по-продължителен период от време. По думите му редно е да се планира от създаването на продукта, като се мине през опаковането му и придвижването му до крайния потребител и да се изработи политика за многократно използване на опаковката.
Всяка година парфюмерийната промишленост произвежда 120 милиарда опаковки. През последната декада стъклени флакони за парфюмерията, козметиката и фармацевтиката отбелязват силен ръст от 2,2% годишно, достигайки 13,6 милиарда единици в края на 2021г. Именно това е и една от тенденциите, които се налага в последните години в тези браншове.
По данни на Лазаров 74% от потребителите предпочитат продукти в устойчиви опаковки, а 47% не биха купили опаковки вредни за околната среда.
В момента в Европа едва 42 процента то пластмасата се рециклира. Тенденцията е до 2030 година процентът да нарасне до 55, коментира Николай Лазаров, основател на бранд за натурална козметика.
Той посочи, че пластмасовата опаковка икономически е по-изгодно решение, но като краен продукт тя завършва в природата като замърсяване, а след това попада и в нас.
Една стъклена опаковка може да бъде използвана до 30 пъти. Първоначалната цена на продукта, може да бъде по-висока, но в дългосрочен план излиза по-изгодно, считат експертите.
Според Лазаров с политика за многократна употреба на стъклени опаковки и насърчаване на клиента срещу стимул икономически ползи с времето ще има както за производителите, така и за потребителите.
Повечето хора си представят, че трябва да се направи нещо грандиозно, завършва Николай Лазаров. А всъщност не е точно така каза той и изчисли как можем да помогнем на природата.
Т.е. с малки крачки могат да бъдат постигнати големи резултати.
Чуйте повече в репортажа на Мартин Николов:
Около 10% е избирателната активност към 16,00 часа в четирите избирателни секции, разкрити в Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн. В една от тях е прекратен машинният вот още в началото на изборния ден заради технически проблем с устройството, което не е пуснало разписка. Там гласуването преминава само на хартия. Недоверие, апатия,..
Жители на кв. "Виница", част от най-големия район на Варна - "Приморски", които днес отидоха да пуснат гласа си за нов кмет, призоваха своите съкварталци да последват примера им. Няма как да имаме претенции, когато не сме изпълнили нашето задължение да гласуваме, каза младата майка Мария Атанасова. Тя отбеляза, че кварталът продължава да се разраства,..
Хората не знаят, че днес се провеждат частични избори за кмет на район „Приморски“, коментира за Радио Варна Киряк Костадинов, жител на кв. „Виница“ и член на 178 секционна избирателна комисия в ОУ „Панайот Волов“ в квартала. По неговите думи предизборната кампания не е била разпространена по вестниците, телевизиите и радиото. Костадинов..
На 20 октомври отбелязваме Световния ден за борба с остеопорозата, който тази година ще премине под мотото „Кажи „Не“ на чупливите кости“. Основната цел на инициативата е да насърчи хората от рисковите групи да направят своя DXA скенер. „Здравето на нашите кости е от съществено значение. Остеопорозата представлява сериозна заплаха с потенциално тежки..
Преди седмица бяха избрани най-добрите хижи и заслони в кампанията "Хижа на годината" 2024. Бяха отличени 36 обекта в 16 конкурсни категории с гласовете на близо 40 000 туристи. В следващия материал обаче няма да стане дума за нито една от отличените хижи или заслони. А за подслон в планината, превърнат в художествена галерия. Момчил Косев е..
Реставраторите на Регионален исторически музей (РИМ)-Варна извършват реставрационната дейност на няколко различни места, вкл. един коридор и два фургона в двора на музея и от години са лишени от така необходимите им лаборатории. Вече 16-та година най-големият извънстоличен музей, който е общински, очаква община Варна да предложи подходящ за..
Варна ще бъде домакин на 41-вия конгрес на Международна федерация на екслибрис обществата FISAE през 2026-а. Организатор на събитието ще е Фондация за изкуство Йордан Петков. В следващите две години президент е ръководителят на организацията-домакин. Така до провеждането на конгреса на FISAE през 2026-та година във Варна президент ще бъде..