Сегашната визия за социализиране на Пристанище Варна се различава много с нашите виждания как трябваше да изглежда това пространство. Това каза в предаването „Позиция” главния архитект на Варна Виктор Бузев. „Законодателна промяна от преди две години, отстрани администрацията на общината като страна, която има думата в облагородяване на бившите пристанищни мощности” каза още той:
Въобще подобряването на всякакви планове и програми за развитие на пристанището остана в ръцете на министерството на транспорта и съответния министър. По късно се появи и тази концесия , която те направиха. Нашите планове бяха отложени в необозримото бъдеще, най- малко в срока на тази концесия която мисля, че е десет години. Не сме се отказали от тази идея. Предвижданията и на общия устройствен план е там да бъде изграден нов делови център, разполагане на сгради с висока културна стойност и съдържание, обществени обслужващи сгради. Това в момента, така или иначе са обекти които са временни или така наречените преместваеми обекти.
Водещ: Някои обекти преди три години бяха по преместваеми в сравнение с днешните "образци"
Арх. Виктор Бузев: Определено, първите стъпки, когато ние имахме отношение по случващото се на тази територия и се намесвахме при взимането на решения бяха две заведения които и в момента изглеждат като палатки, на фона на тези които се появиха в последствие. Всичко е временно, както и самата концесия. Надявам се, през годините да се появи най- доброто решение за бъдещото развитие и ситуирането на най- важните обекти за града на това място. Тази територия за съвсем кратък срок, се откри за варненци, те я припознаха като свое място и смятам, че с годините ако продължат да се отварят поетапно части от пристанището в един момент ще назрее необходимост и ще се тръгне в посока на културната стойност, за сметка на бързата печалба- каза още главния архитект на Варна.
Водещ: На какъв етап е проекта за мостовото съоръжение от кръстовището на ул. "Девня" с бул. „Република”, което ще извежда тежкия трафик директно към пристанище Варна с обявен краен срок на завършване края на 2021-ва година?
Мостовото съоръжение над ул. „Девня” е изработено на идеен проект, този месец предстои да бъде разгледано на експертен съвет, а след това предстои работна фаза на проектиране. Надявам се проектирането да приключи до началото на следващата година и да се пристъпи към реалното му изпълнение. Самото съоръжение е на две нива. Но освен да обслужва пристанище Варна- Изток, целта му е да обслужва и така наречения Интермодален терминал, който се пада под Максуда. Като цяло първоначалната идея е за обслужването на този терминал. За него е разработен идеен проект и е подложен на обществени обсъждания в министерството на транспорта. И да не се случи този интермодален терминал, могат да се разположат други функции и дейности в тази зона никак не е малка. Самата земя, между релсите и езерото е изключително важна, а в момента не се използва по никакъв начин.
Водещ: В тази широк участък попада и островната зона, но като говорим за мостови съоръжения и моста който свързва Варна с островната част е в окаяно състояние от години
Арх. Виктор Бузев: Предстои да започне работа по реновирането на конструкцията на железния мост който свързва Варна с островната зона между двата канала. По същество това е най стария мост във Варна , техническото му състояние не е добро, но са направени изследвания паспортизация и въпреки близо стогодишната си възраст е съграден изключително качествено. За разлика от Аспарухов мост, ремонта на Железния мост се поема от общината.
Водещ: Като стана дума за Аспарухов мост, извършва ли се реално обследване на това съоръжение от АПИ при положение, че видимо моста не се поддържа и не говоря само за с години оставените на въздействието на природата върху оголените арматурни железа. Висящи ел. кабели, огънати мантинели, опасна пешеходна част. Дори една боя не е сложена върху този обект.
Арх. Виктор Бузев: Той е стратегическо съоръжение и в момента събира в себе си функциите както на вътрешноградска отсечка, така и път I-9, който е от републиканската пътна мрежа, така че там поддръжката е споделена. През последната седмица се вдигна шумотевица, за щастие специалистите които дойдоха от Института по архитектура и строителство в София и експерти от АПИ направиха оглед на моста потвърдиха, че състоянието му е в норма. Това което засече техническия паспорт който беше направен миналата година, е че, съоръжението отговаря в три пъти повече от еврокода който беше въведен преди три години, именно за сигурността на конструкциите на обществени обекти, както на земетръс, така и на пожари.
Арх. Виктор Бузев: Ако визирате тези от видеото, това не са носещи елементи на моста. Това са частите на бетоновите конзоли които стъпват върху носещите греди, т.е. не е самата конструкция на стоманобетонни профил. Става дума за армировки по външната част на съоръжението. Естествено корозията ще бъде обработена, грундирана и ще се покрие със специална шприцова субстанция , която да прикрие тази армировка. Естествено, че не е добре да се оголва арматурата, но се случва на много места с времето и при по агресивна среда.
Водещ: Водещ: В разговор с директора на Математическа гимназия Варна относно новата сграда на училището, той изрази притеснение, че видимо от две години нищо не се случва. Прав ли е да се съмнява, че новата сграда ще бъде реализирана в обещаните срокове?
Арх. Виктор Бузев: Напротив, заданието е утвърдено и предстои възлагане на инженерингов проект. Това което трябваше да свърши нашата дирекция и аз, да изготвим ясна програма и задание което е готово. Предполагам, че колегите от дирекция „Инвестиционна политика” подготвят документите за инженеринга който предстои. Лично на мен ми се искаше и за тази сграда да има конкурс, но се надявам, че които и да са колегите, ще се справят. Този процес ще бъде подложен на гласуване както от експертен съвет, така ще бъде подложен и на обществен дебат. Визията и функциите като дейности и възможности е да бъде сътворено училище на бъдещето. Надявам се, че ще има видимо развитие следващата година. Терена е собственост на Община Варна, прехвърлен е, ПУП-а е разработен и даден за одобрение до края на тази година, така че има всички условия догодина да се пристъпи към изграждане на новата сграда.
Водещ: Да не се окаже, че имаме проект, имаме терен, а няма средства да бъде реализиран?
Арх. Виктор Бузев: Даже не искам да коментираме дали ще има средства за финансиране на училище. Задължително ще има, това е най- важното, бъдещето е в образованието. Казал съм и на учениците на математическата- щом учат тук, те са обречени на успех.
Водещ: Състоянието на бившите градски бани, така наречената „Гъбата”. Онзи ден минавах от там и си дадох сметка, че буквално сме свикнали с днешното и състояние и не ни прави впечатление. Какво се случва с една от знаковите сгради на Варна? ( Козирката на баня "Гъбата" е на път да падне )
Арх. Виктор Бузев: Тя вече има нов собственик, беше продадена и се намери купувач. Знам, че се подготвя проект който да бъде реализиран там. За съжаление купола ще бъде премахнат- техническия паспорт казва, че не е в добро състояние. Това което предвижда ПУП обаче е да се запази, фасадите. Те са едноетажни, но е задължително условие да бъдат съхранени в новия проект. Става дума за Подробния устройствен план който влезе в сила 2008-ма година. Следващата година, ще започне изграждането на този обект.
Водещ: Какво представлява той?
Арх. Виктор Бузев: Не съм виждал самия проект още, сградата ще е смесена. В първите нива ще има обществено обслужване и паркиране, тъй като подпочвените води са много плитки, на практика там има древно дере. На горните нива предполагам, ще има офиси и жилища.
Водещ: На каква височина ще бъде сградата?
Арх. Виктор Бузев: ПУП-а предвижда високо строителство в рамките на десетина етажа. Тя е в най ниското и на практика, ще достигне на височина до партера на хотел „Черно море”
Всеки ден за семейството на к.д.п. Денчо Добрев е специален, защото след дългия работен ден и след училище, всички се събират да вечерят заедно и споделят как е минал денят им. Денчо Добрев отделя 18 години на морето, като последният му рейс е най-кошмарният – ковид-пандемията в самото начало, когато се оказва в Китай и не може да слезе от..
Учителите са в протестна и стачна готовност, ако няма увеличени на заплатите от 1 януари заради липсата на приет Бюджет за догодина. Това каза председателят на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа" Юлиян Петров. Обмислят се вариантите на протест, сред които са ефективна стачка, незавършване на първия учебен срок, електронна стачка, обобщи той...
Театрално-танцовият спектакъл "Таралежите" по мотиви от романа на братя Мормареви - "Войната на таралежите", подготвят актьорът и режисьор Стоян Радев и танцовият хореограф и режисьор Георги GOOSH Енчев. Премиерата ще бъде на 23 ноември от 17.30 и 19.30 часа в "The Center World" на ул. "Шипка" 4, както и на следващия ден - отново от 17.30 и 19.30..
Над 5 млрд. лева харчи българинът на година за цигари. Огромна част от този разход отива в бюджета, тъй като акцизът и Данъкът върху добавената стойност взимат 80% от цената на цигарите. Ако акцизите за тютюневи изделия се вдигнат по-сериозно, в бюджета на България ще постъпват с 1,5 млрд. лева повече. Заради по-високите цени на цигарите около 150 000..
Интервю с Dwid Hellion (INTEGRITY) INTEGRITY са една от първите екстремни банди, които смесват метъл с хардкор. Оригинално групата е създадена през 1988 година в Кливланд, Охайо, но е базирана в Белгия от 2003 година. На 24 ноември INTEGRITY се завръщат в България по покана на „141“. Концертът е в „Grindhouse Skateboard Club“ с подкрепата..
Винаги трябва да обичаш ролята, защото ако не я обичаш, тя ти отмъщава и никога няма да се получи добре. Това коментира за предаването "Гравитация нула" по Радио Варна Юлияна Чернева, актриса от Варненския драматичен театър "Стоян Бъчваров". Тя отбеляза своята 70-годишнина с пърформанс за приятели в галерия "Арт Маркони" и направи своя театрален прочит..
Инвеститорът на високата сграда до Окръжна болница няма да присъства на следващото заседание на Експертния съвет по устройство на територията, на който трябва да бъде разгледано предложението за изменение на подробния устройствен план за изграждането й, тъй като по думите му последната среща се е превърнала в политически фарс и митинг. Това заяви..