- Как се чувствате във Варна?
- За трети път съм тук. Чувствам се много щастлива, че отново ще работя с Варненската опера и оркестъра, както и с директора Даниела Димова.
- Лесно ли приехте поканата за дирижиране на „Пепеляшка” на Росини?
- Стилът на Росини позволява много възможности за импровизация, както при певците, така и при хора. Той има уникален дух и стил. Изпълняването на оперите на Росини е в стакато - много кратко, отсечено, без плавен преход към съседните тонове на мелодията. Звукът е брилянтен, думите са много важни. Понякога заради бързото темпо, певците не успяват да произнесат цялата дължина на онова, което трябвада изрпеят. При Верди и Пучини е точно обратното. При тях изпълнението е много по-лесно и лежерно.
- Когато застанете пред оркестъра, какво се опитвате да откриете в него?
- Ролята на диригента е да отчита фразите при изпълнението. Диригентът е архитектът на музиката. Особено при Росини, който има много драматичен стил на композиране. При него е необходимо да бъдат изградени много дълги пасажи по брилянтен и лек начин на изпълнение. Смятам, че оркестърът се справя много добре. Още повече, че музикантите вече са изпълнявали произведения от Чайковски, Вагнер и Верди, които са много по-различни. Така че те трябва да изоставят техния стил и да се съсредоточат в белкантото на Росини.
- Имате ли любими произведения и композитори?
- Много е трудно да избера. Бих посочила композиторите, които разучавам в момента. Така че любимият ми е Росини. Ако обаче трябва да определя по общо, бих избрала Моцарт и Верди. Обикновено оперите, които дирижирам, са основно на Пучини и Джузепе Верди. Моцарт и Брамс са ми любимците от симфоничните композитори.
- Лесно ли Ви е да се впишете в оркестъра, да откриете химията между музиканти и диригент?
- Винаги. Понякога се получава по магичен начин. Винаги правя онова, което знам и мога от работата ми с моите оркестри. С чуждите обаче е различно, защото трябва да познавам характерите на музикантите, тяхната душевност. Трябва да съм наясно с мястото, където пребивавам и в един момент се превръщам в психолог. Опитвам се да скъся дистанцията между мен и оркестъра. Да провокирам музикантите да ме приемат като член на семейството. Това е много важно. Защото за едно представление трябва да мислим в една посока. Всеки един детайл е важен. Всеки човек е важен. Да, диригентът е в центъра на тази голяма машина, но тя може да работи единствено, когато всичко си е на мястото.
- Самата премиера на опера „Пепеляшка” ще бъде доста модерна продукция. Това не накърнява ли духа на Росини?
- Няма нищо лошо и негативно либретото да бъде пренесено в друга епоха. Съгласна съм за това модернизиране на класическите произведения, особено когато начинът на представянето им се приема добре и е направен добре. Понякога трябва да подхождаме внимателно, защото либретото внушава различни мисли и ни навежда на определени думи. Също така от време на време ни се налага да правим компромиси, защото езикът на либретото е от 19-и век, който не е езикът на съвременния човек. Днес комуникираме със знаци, използваме социални медии. Така че е възможно едно класическо произведение да бъде направено модерно и свежо, като по този начин самото изкуство опера да отговаря на интересите на новото поколения. Защото е важно то да влезе в оперните зали. За това не трябва да претупваме работата си.
Бившият колекционер на монети Иван Попов представи във Варна по време на научната конференция "Културното наследство на Варна и Черноморския регион", която се провежда в планетариума на Висшето военноморско училище "Никола Й. Вапцаров", лекция на тема "Тракийските и римски монети, сечени в древния Одесос". Попов е имал колекция от над 3700..
В Международния ден на туризма ви срещаме с пътешественика Станислав Стилянов, който е посетил множествто дестинации по света, както и познати и нетолкова познати места и кътчета в България. Всичките си пътувания той описва в своя туристически блог. С травъл блогърство Стилянов се занимава активно от 4 години и е член на Асоциацията на..
Интервю с Johnny Hedlund (UNLEASHED) В началото на годината шведските дет законодатели UNLEASHED изкараха сборник с парчета, записани преди да издадат първия си албум. 35 години и 14 албума по-късно с него бандата направи лек завой към началото. Един вид от „Before the Creation of Time“ наднича творческият потенциал на част от юношите бледни..
Методика за подобряване функциите на ума и тялото за възрастни и деца, въвежда в дейностите си варненската младежка организация ХамелеON към Сдружение „Няма невъзможни неща“. Тя се основава на движенията на източните бойни изкуства и помага за подобряване на координацията между лявото и дясното полукълба на мозъка. Нейн създател е Антъни..
Посланикът на Азербайджан в България. Н. Пр. д-р Хюсейн Хюсейнов беше на посещение във Варна. Това е първата визита на дипломата в морската столица. "Още с пристигането си във Варна останах много впечатлен от морето, от хората, от атмосферата, които правят Варна очарователна. Уникалната архитектура, красотата на морето, хубавото време, което ни..
Филмът "Безветрие" на Павел Г. Веснаков беше представен на фестивала "Златна роза" във Варна. Лентата разказва за син, който се завръща в чужбина, за да продаде апартамента на баща си, защото в имота ще се строи голф игрище. " Героят, за когото разказвам, попада в свят, нов за него... Героят, накъдето и да се обърне, вижда и усеща едно и също нещо, от..
Годишната изложба на Асоциацията на собствениците на туристически онлайн медии в България ще бъде открита днес от 18.30 часа до Слънчевия часовник във Варна. Тя е под надслов "България - магнетична и красива" и представя чрез снимки популярни и не толкова известни кътчета, сред които лазурни езера, драматични планини, дълбоки пещери, уединени..