Резултатите от кръглата маса на 4-5 ноември в София, организирана от Ротари клуб и посветена на демографската криза, представени от Христо Михайловски, дистрикт гуверньор на Ротари за България:
"Ротари е НПО, в света е от 1905 и голяма част от ротарианците пишат хартата на ООН. Това е и най-голямото НПО, част от ООН. Ротари успява да привлече и дари около 4,5 милиарда долара за лечението на полиомиелита. Неслучайно темата ни тази година е да сътворим много надежда на света. В България сме основани в 1933, основателят му е един от подписалите писмото за спасяване на българските евреи. Едни от първите ротарианци е и кметът инж.Иван Иванов. Друг известен член е арх.Иван Васильов, негови са БНБ, Народна библиотека, възстановява Света Неделя.
Всяка година президентът на Ротари предлага тема - тазгодишната е с три подтеми, включително да привлечем младите и за менталното здраве. Тук обърнахме внимание на демографската криза, въпреки, че проблемът не е нов. Като ротарианци да направим нови проекти. Но проектите са с приемственост.
Абсолютно осъждаме аресията на Русия, терористичната атака на Хамас, нашата цел е мир и без него не можем да помагаме на света както искаме. В обстановка като сегашната, млади хора са несигурни. Затова се правят и проекти за менталното здраве. В Ротари имаме много силни експерти във всички области. Членовете ни са в основата на изграждането на България като водеща страна в Европа в края на 30-те - БВП на глава от населението сме били сравними с Италия.
Не работим сами, Ротари е едно семейство в целия свят. С помощта на приятели по света сме подпомагали болници, детски градини, домове за сираци, както и деца, участници в конкурси и олимпиади, също и музиканти.
На кръглата маса поканихме г-н Аб Клинк, бивш министър на здравеопазването на Нидерландия, където по негово време е направена реформата в здравеопазването. Нидерландия, която към 2005 е почти на наше ниво, сега е с една от най-добрите здравни системи в Европа и в света. Сега ще напишем стъпките, които ни сподели нидерландския ни гост, ще ги дадем на администрация, медии, общественост. Намалили са с 15% разходите, но са го направили много по-ефективно. С намаляването на разходите по отделна пътека са направили връзката лекар-пациент по-ефективна. Лекарят обсъжда с пациента лечението. Ключовата дума бе конкуренция. Но и иновации, технологично развитие.
Друга тема, неприятна и шокираща е, че въпреки, че природната ни даденост е в двайсетицата, но се обезлюдяваме. Ако не се обърне внимание на този проблем, бъдещето не е розово. Но другото важно нещо е образованието, реформата в системата и неформалното образование. Трябва да се отделят младите от нездравословния живот. Колкото до раждаемостта, това е световна тенденция. При нас сме на средноевропейско ниво."Министерството на правосъдието публикува за трети път за обществено обсъждане проект на Закон за несъстоятелност на физически лица. Приемането на закона се забави не само заради политическата криза в страната, но и поради сериозните възражения на правната общност към някои елементи на предлаганата концепция. Проектът беше приет на първо..
Групата на ГЕРБ-СДС в Столичния общински съвет (СОС) внася доклад за промяна на реконструкцията на ул. "Опълченска". Докладът е подадена ръка към кмета Васил Терзиев, живущите в района, както и към всички общински съветници. На пореден протест днес излязоха жители на улицата Преразглеждане на проекта за ремонта на столичната улица "Опълченска"..
Велиян Велчев - Малкия, е превърнал своята страст в професия. Той се занимава с фризьорство и бръснарство. "Майка ми ме прецака на 11 години и от тогава реших, че никой повече няма да ме подстриже и се подстригвам до сега", разказва как е започнал да фризира Велиян. В дългогодишната си кариера той е срещал клиенти, които са очаквали невъзможни..
“Колко те харесвам” е поетично-ироничен поглед на шестима съвременни художници към заобикалящата ги среда. Те показват как се самовъзприемат, как другите ги възприемат, в какво време живеят. Изложбата е част от дългогодишния проект „Автобиография“ на куратора Надежда Джакова. “По проекта работя от близо 10 години. Той е на тема “Автобиография...
„Сензационни намаления“, „Оферти в последния момент“ и „Най-изгодните цени“ – това са задължителни рекламни трикове, характерни за черния петък. А стоките и услугите, за които се отнасят, са почти за всичко. Интернет, и особено социалните мрежи, са мощен инструмент за предлагането и продажбата на стоки, намалени за черния петък. "Развива се онлайн..