Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Какво ново изучават бъдещите журналисти?

ФЖМК се намира зад университетската Ботаническа градина в София
Снимка: ФЖМК

Има ли нови специалности във Факултета по журналистика и масова комуникация (ФЖМК) към СУ "Св. Кл. Охридски и какви са съвременните журналистически похвати? Подробности пред Радио София разказа деканът на ФЖМК проф. Веселина Вълканова. По думите й тази година няма спад на интерес към факултета, а напротив - специалностите се радват на много голям интерес от страна на кандидат-студентите. Обучението е както държавна поръчка, така и платено.

"Платеното обучение по журналистика и по връзки с обществеността особено, всъщност бележи голям ръст, така, че не можем да констатираме спад. Всяка година състоянието на средата и развитието на образованието по медии и комуникации е обект на изследване и интерес от страна на академичната общност", каза проф. Вълканова.

Тя отбеляза, че се намираме в един етап на бурни промени и трансформации с оглед на дигиталната среда. От друга страна изследванията на медийните практики сочат ескалиращо недоверие и реторика за делигитимиране на медиите и журналистиката.

"В светлината на тези процеси и трансформации нашата отговорност е много по-висока. Не просто като отговорност на журналисти, че трябва да отстояваме свободата на изразяване и на обмена на идеи и информации, но и нашата роля на академично звено, което обучава по журналистика. Всяка година ние актуализираме нашите академични програми, за да отговаряме на тези големи предизвикателства на средата. Тези структурни промени към една по-дигитална, мобилна, доминирана от платформи медийна среда", поясни тя.

Освен това каза, че има повишен фокус върху точността на информацията и професията на журналиста трябва да бъде от най-гъвкавите и адаптиращите се.

"Образователната система в България също се трансформира. От един строго филтриран принцип на прием ние се ориентираме към т. нар. "обръщане на фунията", приемане на по-голям брой студенти и след това дипломирането на по-малък кръг колеги. Това е валидно до голяма степен и за нашата колегия", отбеляза проф. Вълканова. Тя добави, че са предоставени курсове по разследваща журналистика, проверка на факти и аналитична журналистика.

Повече подробности можете да чуете в звуковия файл.

По публикацията работи: Никола Стоянов

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Законодателният акт за изкуствен интелект на ЕС и бъдещето на технологичните компании

Повече от месец на територията на Европейския съюз са в сила нови правила, свързани с изкуствения интелект. Причината – прилагането на вече приетия законодателен акт за ИИ, който поставя на първо място правата на европейските граждани. Извън фокуса остава ефекта, който се постига върху фирмите и по конкретно софтуерните компании. Пред Радио..

публикувано на 05.07.24 в 18:15
Георги Проданов

Георги Проданов: Политическите партии все повече се откъсват от действителността

Политическите партии все повече се откъсват от действителността. Така обобщи пред Радио София събитията от изминалата седмица политологът и преподавател в НБУ Георги Проданов. „Имам предвид концентрирането върху не толкова политика, а математика, ако щете – колко депутати са необходими, за да мине едно правителство на малцинството, колко..

публикувано на 05.07.24 в 15:47

С над 30% се увеличават разходите на НОИ за болнични

Разходите на Националния осигурителен институт за болнични се увеличават с малко над 30%, съобщиха от Института. Причината е нарастване с 15 на сто на броя на боледувалите, както и увеличаване на доходите на осигурените. През първото тримесечие на тази година изплатените суми по болнични листове нарастват с близо 70 млн. лева спрямо същия..

публикувано на 05.07.24 в 13:25

Дигиталният маркетинг и инфлуенсърството

Етиен Янев е дигитален маркетолог с над 12-годишен опит, включващ работа със стартъпи и B2B компании. Преподава в основната програма на Softuni Digital, както и в най-големия студентски кампус за предприемачество в света - RANEPA International. Автор е на обучителната Facebook общност - Дигитален маркетинг за предприемачи. Част е и от Асоциацията..

публикувано на 05.07.24 в 13:05

Да напишеш есе

Книга с особено подходящо заглавие за обществено-политическата действителност, макар и по предмета си на изследване да е рязко отдалечена от нея, вече може да бъде намерена на книжния пазар. Сборникът "Вслушвания" на писателя, литературен критик и журналист Митко Новков съдържа няколко културологични и литературоведски есета продукт на..

публикувано на 05.07.24 в 12:25

"Безцветните зелени идеи яростно спят" казва със своята изложба Наталия Йорданова

Наталия Йорданова (1991) е интердисциплинарна визуална художничка, родена в София и базирана в Амстердам. Като част от постоянно развиващото се търсене на възможни светове и широкото използване на спекулация, артистичната практика на Наталия е проекция за бъдещето, субективен синтез и материално предложение за това, което определя настоящия..

публикувано на 05.07.24 в 12:10