Специален гост в "Добър вечер, София“ е Николай Станоев - актьор и телевизионен водещ на късното предаване "Събота вечер" по БНТ.
Той е известен не само като актьор, но е бил DJ, участвал е в много различни телевизионни формати, шоута, бил е и ководещ.
Споделя, че в началото когато са го избрали за водещ на "Събота вечер" е започнал да се учи директно „на бойното поле“:
“Мислех, че съм готов за такова нещо, но не е точно така. Не бях готов, защото е различно от нещата, които съм правил до сега. За първи път когато усетих това нещо с водещия… много е различно от “актьорлъка“.
"Аз мислех, че знам нещата и явно съм успял на кастинга да "излъжа" хората, че знам нещата“.
Работата му като водещ много му е помогнала да опознае хората, да се научи да ги изслушва и да знае как да ги накара "сами да си кажат всичко".
В началото му е било много трудно и е трябвало заедно с екипът да работят по актьорското му поведение, „неговата хипер екстровертност“, това, че е много образен, характерен, „всичко рисува с ръцете“.
Макар и с доста общи черти, това да си водещ и актьор си имат своите специфики, който трябва добре да се познават.
"Много ме "пилеха" буквално и преносно, за да се обера малко, което е абсолютно нормално за такова шоу. Трябва да си доста по-събран. Затова е екипът! Доста време ми отнемаше да се подготвям за шоуто“, добави той.
Според него идеята на такъв тип разговори във вечерно шоу и майсторлъка са да го "водиш приятелски“, но в телевизията има определени правила и формалности, които е неизбежно да се спазват.
Много любопитно е, че Николай Станоев наскоро е имал честта да играе в първия професионален театрален спектакъл, който е правен в България и дори достъп до оригиналния му сценарий.
Постановката е пресъздадена на сцената на Шуменския театър, а миналата година имаше 165 години юбилей от поставянето на тази комедия.
„Пиесата със сигурност е повлияна от Молиеровия похват, но е пречупена през българския мироглед“, каза още актьорът.
Постановката е играна преди време и от Георги Парцалев, затова той сподели, че истински се е притеснявал да играе на такова високо ниво.
Едно от предизвикателствата в това представление е бил старият български език и диалектните думи на хората в този край, които е трябвало да оживеят на сцената.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..