След поредица от успешни проекти, талантливият режисьор и хореограф Коста Каракашян е на път да реализира новия си късометражен филм „Surrender“с премиера на есен.
SURRENDER е филм, който ще фокусира вниманието ни върху четирима от най-успешните и завладяващи мъже танцьори в България, комбинирайки авторските им изпълнения с документални разкази от първо лице.
Филмът проследява личната връзка на всеки един от тях с танца и изследва как тя взаимодейства с идеята за мъжественост в българското общество.
Темата за мъжествеността при мъжете танцьори е пълна с клишета и митове, които професионалистите разбулват с лекота и откровено споделят своите лични емоции и преживявания пред камерата.
„Има много разновидности в танцовата естетика и ми беше интересно дали в някои от тях, мъжествеността е по-характерна, отколкото в други.
За мен лично, всеки трябва да бъде отговорен, добронамерен и да може да говори открито за емоциите си. При мъжете има по-голяма криза в менталното здраве, защото те не са възпитани открито да говорят за проблемите си“, казва Коста Каракашян.
Той посочи още, че някои видове танци възпитават от много ранна възраст на важни неща като уважение, кавалерство, въобще как да подкрепяш човека до себе си, дори и да не става въпрос за романтична връзка.
Във филма на този етап не е включен българският фолклор, „защото има още много да се изследва по тази тема“, поясни Каракашян.
Документалната част от проекта е ръководена от Александър Цеков, творчески консултант на филма, който събира историите на танцьорите в серия откровени интервюта и съвместно с режисьора Коста Каракашян изгражда визуалното им представяне в лентата.
Чуйте разговора в звуковия файл.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..