Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Венцислав Костов:

Регулирането на достъпа от самите потребители е бъдещето на социалните мрежи

Рекламата в социалните мрежи се превърна в ключов елемент от маркетинговите кампании на много фирми през последните години. Огромната аудитория, добрите възможности за таргетиране, както и достъпните цени я превърнаха в предпочитан рекламен инструмент.

Венцислав Костов е една от основните фигури в онлайн рекламата у нас. Той е управител и основател на българското представителство на международна медийна рекламна мрежа, която е официален партньор по продажбите на реклама в България за много от социалните мрежи, включително Facebook и LinkedIn.

България е доста напред в световен мащаб от гледна точка на навлизане на социалните мрежи и в това отношение е много близо до западните страни. Над 70 процента от всички българи ползват социални мрежи. При такова голямо покритие се получава достъп за маркетингово таргетиране до 80-90 процента от платежоспособните потребители чрез този тип медии.

Венцислав КостовРекламата в социалните мрежи има своята специфика. Тя използва рекламни формати, които наподобяват потребителското съдържание. Поради това тя е много мощна и заобикаля известни предразсъдъци като традиционната реклама. Възниква, обаче, въпросът до каква степен това трябва да се експлоатира и как да бъдат защитени потребителите. Този вид реклама подлежи на същия контрол, какъвто се налага и върху потребителското съдържание. Платформите за реклама в социалните мрежи много често могат да блокират реклами, които са със съмнително съдържание, неотговарящо на обявената политиката. Затова и Венцислав Костов съветва рекламодателите да се обръщат към консултант, за да са сигурни, че съдържанието на рекламите, които ще публикуват, ще отговаря на политиката на дадената социална мрежа.

За всички е ясно, че социалните мрежи разполагат с много информация за потребителите, като те не я споделят в "прав текст" с рекламодателите, но могат да ги насочват към определените социодемографски групи. Това е основен фактор за доброто тясно таргетиране - фундаментален принцип в съвременното рекламиране.

Хубавото в социалните мрежи е, че имат функционалности, чрез които потребителите все по-лесно успяват да контролират съдържанието, което публикуват, и да регулират точните хора, които да имат достъп до това съдържание, което е бъдещето на социалните мрежи, изтъкна в заключение Венцислав Костов. 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Фондация "Григор Димитров" се включва в мисията на "Заедно в час"

Фондация "Григор Димитров" подкрепи с дарение "Заедно в час". Фондацията на най-известния български тенисист ще дарява значителни средства за минимален период от две години. Средствата ще бъдат използвани за програмата "Училища за пример“. Партньорството между двете фондации датира от 2023 г., каза пред Радио София Нели Кочева - ръководител..

публикувано на 16.01.25 в 12:48
Рисунка на Екатерина Колева, 10 г.

Деца рисуват "Красива София" в конкурс, изложбата ще е през април

Регионалният исторически музей-София кани децата да рисуват на тема "Красивата София" и да участват в конкурс. В състезанието могат да участват всички ученици от I до XII клас, от училища, извънучилищни звена, школи и др. Класирането на участниците ще се извършва от жури, съобразно три възрастови групи – до 7 години, от 7 до 12, и от 13 до..

публикувано на 16.01.25 в 11:41

Фотоволтаичните централи са новият тренд, който ще взима все по-голям превес във възобновяемата енергия

"Видовете възобновяеми енергийни източници" е темата на второто издание в рубриката "Мисли в зелено", която се осъществява между Радио София и "Соларна академия - България". Страната ни е облагодетелствана с много възможности по отношение на възобновяемите енергийни източници, казва д-р инж. Веселин Тодоров от "Соларна академия - България". "Като..

публикувано на 16.01.25 в 11:32

Православната църква отбелязва празника Поклонение на честните вериги на св. ап. Петър

На 16 януари Православната църква отбелязва празника Поклонение на честните вериги на свети апостол Петър. На някои места денят се възприема като зимен аналог на Петровден. Денят е известен и като Петрово въже и Петрови вериги. По традиция се празнува за здраве на домашния добитък, да не пада и да не си разранява краката. Къщната работа в този ден..

публикувано на 16.01.25 в 09:38

Столичният инспекторат наложи глоби в шест района на София за непочистен сняг и лед

Заради непочистени от сняг и лед площи, Столичният инспекторат наложи глоби в районите "Студентски“, "Средец“, "Изгрев“, "Лозенец“, "Овча купел“ и "Искър“. Санкциите са глоба с фиш на място и акт за непочистени прилежащи площи около търговски обекти и други територии, каза пред Радио София Анета Савова от Столичния инспекторат. "Глобите..

публикувано на 16.01.25 в 09:23

Тихо, но студено време, в София температурата няма да превиши 0°

Днес преди обяд облачността ще е предимно значителна. В югоизточните райони от страната валежите ще спрат, докато в Югозападна България на места все още ще превалява слаб сняг, съобщиха от НИМХ. След полунощ на отделни места в котловините и около водните басейни видимостта ще бъде намалена. След обяд облачността ще се разкъсва и намалява, над Източна..

публикувано на 16.01.25 в 07:35

Временно спират водата в част от центъра на София и с. Бистрица

Във връзка с изграждане редуктор за налягане на ул. "Света Петка“, с. Бистрица, на 16 януари 2025 г. се налага спиране на водоподаването от 09.00 до 21.00 часа на живеещите в района на ул. "Манастирска“ и ул. "Клено“. При продължителност на строително-ремонтните дейности над 12 часа "Софийска вода“ ще осигури алтернативно водоснабдяване с..

публикувано на 16.01.25 в 06:24