Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Институтът за пътна безопасност започна независимо обследване на мястото на тежкия инцидент край Своге

Диана Русинова: Пътят в района на катастрофата е в рисково и опасно състояние

3
Диана Русинова - експерт в Института за пътна безопасност
Снимка: БГНЕС

Институтът за пътна безопасност започна свое независимо обследване на мястото на катастрофата край Своге. Организацията вече е провела една експертна оценка на въпросния път и е подала своите констатации към компетентните институции да се самосезират и да започват конкретни действия по обезопасяването на пътя. Диана Русинова от института заяви пред "Хоризонт", че според първоначалния оглед асфалтът в района на катастрофата е твърде хлъзгав:

"Първоначалният оглед показва видима разлика по отношение на самия асфалт. В по-горната част има участък с доста по-едра фракция, съответно в по-долния край, точно където е станал инцидентът, очевидно материалите не отговарят на изискванията, дори с просто око това е видимо. Когато стъпиш на платното за движение, се вижда, че настилката е много хлъзгава, дори ако застанеш с обувки, а в момента е сухо. Представям си какво е било, когато е било наводнено и мокро".

Отделно са констатирали нарушения при поставянето на преградните съоръжения. Русинова даде пример с мантинела, поставена върху платното за движение, при положение, че по стандарт тя трябва да бъде разположена на 50-сантиметрово отстояние от него и още: „На много места тя нито е захваната като хората – има болтове, които стърчат, има болтове, които трябва да са абсолютно еднакви, а има по шест различни болта на мантинела“.

Пътят е в рисково и опасно състояние, категорична е Диана Русинова:

„На много места асфалтовото покритие е компрометирано, независимо, че този, който е осъществил ремонта, твърди друго. На самото място на инцидента се виждат пукнатините. На много места има паднали камъни. Пътят е обрасъл с храсти.“

"Трябва да се изследват причините първо защо ремонтът е толкова некачествено изпълнен. Второ - поради каква причина институциите са приели ремонта в този му вид. И трето - когато са се появили първите дефекти, защо още тогава някой не предприе някакви мерки", подчерта Диана Русинова. 

Катастрофиралият автобусът все още е в пропастта, районът е отцепен, а върху огънатата мантинела са поставени цветя.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.






Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.

Галерия

Още по темата

Дончо Атанасов, АПИ: Гаранцията за рехабилитацията на пътя в Искърското дефиле изтича в края на 2018-а

Заместник-кметът на Своге Георги Петков   каза пред "Хоризонт", че в общината са получавали сигнали за състоянието н а участъка от републиканския път, където стана тежката катастрофа  с автобус, довела до смъртта на 16 души. След получаването на..

публикувано на 27.08.18 в 08:32

От "Трейс груп холд" отрекоха причината за тежката катастрофа край Своге да е състоянието на пътя

Изпълнителят на рехабилитацията на пътния участък в Искърското дефиле, където стана тежката катастрофа, е една от фирмите на "Трейс груп холд". От холдинга отрекоха причината за тежкия инцидент да е състоянието на пътя. Председателят на Надзорния съвет..

обновено на 27.08.18 в 17:44
Дамян Войновски

Дамян Войновски: Видеорегистраторите могат да улеснят разследването на пътни произшествия

"Не смятам, че има размиване на отговорности. Отговорността е ясна и смятам, че разследващите органи съвсем точно ще посочат кой каква вина има и съответно всеки, който има вина, ще си я понесе". Това каза в предаването "Преди всички" Дамян..

публикувано на 27.08.18 в 08:10