Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Дончо Атанасов, АПИ: Гаранцията за рехабилитацията на пътя в Искърското дефиле изтича в края на 2018-а

2
Снимка: БГНЕС

Заместник-кметът на Своге Георги Петков каза пред "Хоризонт", че в общината са получавали сигнали за състоянието на участъка от републиканския път, където стана тежката катастрофа с автобус, довела до смъртта на 16 души. След получаването на сигналите те биват препращани към Агенция "Пътна инфраструктура" и областния управител. 

"Не едно, две или три са писмата, които сме пратили за конкретни участъци", заяви Петков. Последното изпратено писмо е отпреди десет дни и касае растителността над пътните платна, която създава рискове за движението. Друг сигнал е бил подаден за рисков участък на изхода на Владо Тричков, където има около 20-метрово пропадане на асфалта и почти ежеседмично стават катастрофи, а участъкът по думите на заместник-кмета стои вече близо година.

Шофьор, който живее в Своге и често минава по злополучния участък, разказа пред „Хоризонт“, че асфалтът там е много гладък и тъй като скоро не е валяло, върху настилката са се натрупали масло и нафта, които при намокряне правят пътя хлъзгав като лед: „Предполагам, че този асфалт не отговаря на шосейните изисквания. Доколкото съм чувал от познати, от колеги – казват, че е парков асфалт. То е гладко като ламарина“.

На това място и при сухо време "белѝ стават редовно", разказа още шофьорът. Според него и виражът на пътя „не е както трябва“:

„Изхвърля. Той е лек завой, не е остър завой. Тези, които се движат от Своге към София, направо ги изхвърля отгоре. Там най-редовно си кърпят стената – отгоре има една стеничка, бетонна, и се удрят много често. Тирове се завъртат. Наскоро имаше пак случай с два тира. Даже един се беше качил на мантинелата, където е изскочил автобусът“.

Рехабилитацията и ремонта на пътя в Искърското дефиле, който е над 80 км, се извършва при ясно разграничаване на правата и отговорностите на всички участници в строителния процес и контрола върху изпълнението и качеството. Това посочи пред "Хоризонт" Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на АПИ и бивш изпълнителен директор на Агенцията. Пътят е бил приет с разрешение за ползване през декември 2016, но асфалтът е бил положен още през 2014-а. Гаранцията за извършената рехабилитация изтича в края на настоящата година.

"Пътната администрация като администрация си е свършила работата", категоричен е Атанасов: "Сигналите, които сме получавали за нередности по пътя, включително в конкретния участък на катастрофата - ние и извън проекта сме го обезопасили веднага." 

Още за състояние на пътя в участъка на катастрофата - слушайте от звуковите файлове.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Горещи теми

Войната в Украйна