В Русе е доставен един от най-новите кораби на Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ /ИАППД/. Това е хидрографският кораб „Дунав 1“, който е купен със средства по проект от Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура".
Неговата роля е да съдейства активно за сигурността на корабоплаването по реката. Корабът „Дунав 1“ разполага с най-съвременната хидрографска техника, която в детайли измерва релефа на речното дъно с помощта на т.нар. многолъчев ехолот и лазерен далекомер. Работата на новия плавателен съд подпомага дейността на хидрографите и хидролозите, както и нормалния корабен трафик, заяви Божидар Янков – директор на дирекция „"Европейски програми, проекти и връзки с обществеността" към ИАППД.
Повече подробности по темата може да чуете в репортажа на Миглена Стефанова.
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ работи по проект, наречен „Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на пристанищни приемни съоръжения в българските пристанища за обществен транспорт с национално значение“. Той се реализира с европейски средства чрез Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г...
Два от най-мащабните проекти, които се реализират в момента по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, ще имат финансиране и през следващия програмен период. Това каза инж. Галина Василева, ръководител на управляващия орган на програмата. Те са свързани с изграждането на АМ „Струма“, Лот 3.2 и строителството на скоростната жп..
Развитието и безопасността на всички видове транспорт в страната са във фокуса на новата програма „Транспортна свързаност“, за периода 2021-2027 година. Приоритетите разясни инж. Галина Василева, ръководител на управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура". Програмата „Транспортна свързаност“ попада в обхвата на една от..
Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ приключи още един от значимите си проекти. Той е свързан с проектирането, доставката на оборудване и изграждането на системи за сигурност, интеграцията и визуализацията на територията на пристанищните терминали за обществен транспорт с национално значение като „Варна-Изток“, „Варна-Запад“ и „Бургас-Изток..
Десетки камери и други съоръжения вече са поставени по българските морски пристанища. Те са резултат от реализирания проект на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ по Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Общата стойност на дейностите е над 7 231 917 лв., като Европейският фонд за развитие е..
„VTMIS“ е един от най-успешните проекти, по които работят от Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура” по Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“. С него се постига подобряване в управлението, безопасността и сигурността на корабоплаването и екологичния контрол в морските пространства на Република България..
Общият българо-румънски участък на река Дунав се характеризира с много на брой критични участъци, в които при определени водни стоежи липсват необходими дълбочини. Това създава затруднения за корабния трафик, често с негативни финансови последствия за товародателите, спедиторите, корабособствениците и други. Извършването на драгажна дейност за..